403 Forbidden error ved fjerning av IP-blokkering

boerboel
boerboels bilde
Avlogget
Ble med: 04.10.2011

Jeg har sperret adgangen til hjemmesiden med en IP-blokkering i .htaccess, mens jeg utviklet den.

<limit GET>
  satisfy any
  order deny,allow
  deny from all
  allow from xxx.xxx.xxx.xxx # min ip her
</limit>

Får opp denne beskjeden nedenfor hvis jeg fjerner ip sperren i .htaccess filen min. Noen andre innstillinger jeg må gjøre i filen? Fungerer fint med ip-sperren på

Forbidden
You don't have permission to access / on this server.

Additionally, a 403 Forbidden error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Fjernet all tekst?

Er du helt sikker på at du har fjernet hele blokkeringen? Du må fjerne all teksten i den grå boksen ovenfor.

boerboel
boerboels bilde
Avlogget
Alle tekst er fjernet ja.Til

Alle tekst er fjernet ja.

Til og med prøvd å legge inn den helt nye htaccess filen som var med i Drupal 6.25, fremfor den jeg hadde modifisert fra Drupal 6.22, men ingen av alternativene hjelper.. :S

Når jeg legger inn blokkeringen igjen kommer jeg fint inn..

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Problemet ditt med .htaccess

Jeg tror problemet du støter på her har med å gjøre at du har lagt opp en ny .htaccess. Ser linjene nedenfor slik ut i din .htaccess?

# Follow symbolic links in this directory.
Options +FollowSymLinks

Denne skal nemlig se slik ut:

# Follow symbolic links in this directory.
#Options +FollowSymLinks

Legg merke til at jeg har kommentert ut den siste linjen ved å bruke nummertegnet. Du får dette ved å holde inne Shift og trykke 3.

Prøv å gjøre som jeg skriver ovenfor, hvis ikke det fungerer så tar du kontakt med meg på mail, så skal jeg hjelpe deg videre privat. Det innebærer at du må gi meg påloggingsdetaljene til din FTP, eller opprette en ny bruker slik at jeg kommer inn og får sett hva som kan være problemet.

boerboel
boerboels bilde
Avlogget
Har kommentert ut den linja

Har kommentert ut den linja ja, så sender deg mail.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Du hadde to .htaccess filer

Jeg har mottatt dine FTP-opplysninger og etter en lang periode med tiks, intens hodekløing og noe håravfall funnet problemet og dermed løsningen:

Du hadde to .htaccess-filer. Den ene lå utenfor webroten din «public_html» og begrenset adgangen oppover (i den samme katalogen hvor du har lagt sikkerhetskopiene dine.

Ved å fjerne .htaccess-filen som lå der, samt endre den som ligger inne i «public_html» ble nettstedet ditt tilgjengelige for alle.

Gratulerer med godt utført arbeid og nylansert hjemmeside. :)

boerboel
boerboels bilde
Avlogget
Tusen takk for all hjelp! (så

Tusen takk for all hjelp! (så langt) ;)

Skal få lagt inn link til siden din på hjemmesiden, slik at andre kan få like bra hjelp som jeg har fått :)

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.