403 permission denied error ved installasjon av Drupal

Anonym
Anonyms bilde

Har fulgt videoen for installasjon av Drupal men får denne feilmeldingen:

403 Permission Denied

You Do not have permission for this request /

Hva kan være feil.

Bruker Bluehost som webhotell

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Når oppstår feilmeldingen?

Når får du denne feilmeldingen, idet du forsøker å akkessere websiden for å installere Drupal, eller kommer problemet etter du har installert?

Anonym
Anonyms bilde
 Får denne feilmeldingen når

Får denne feilmeldingen når jeg prøver å aksessere websiden

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Filer i webrooten (public_html)

Du har lastet opp Drupalfilene via FTP til katalogen "public_html", sant?

Hvis du logger på FTP, klikker deg inn i katalogen, ligger det mange filer der? Ser du f.eks. filen .htaccess (med punktum foran).

Hvis ikke, så har du gjort noe feil. Erroren du viser til tyder nemlig på at det ikke er noen indexfil i public_html katalogen (som er webrooten) din.

Anonym
Anonyms bilde
 takk for kjappe svar. Nei

takk for kjappe svar. Nei lastet opp til "rot".  Ser at det ligger en underkatalog på "public_html" som heter "cgi-bin" og som er tom. Skal jeg laste opp til public_html eller til cgi-bin.? Under public_html ligger det mange filer, også en som heter htaccsess.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Du har lagt Drupal på feil plass

Oi, da har du lastet opp Drupalfilene dine i feil katalog, hehe. Det er ingen krise though.

Filene til Drupal skal i public_html katalogen, ikke cgi-bin (men la cgi-bin ligge). Når du har gjort det skal du fint kunne gå til dittdomene.com, og installasjonsprosessen starter. :)

For å fjerne filene du har lagt feil: Ta en titt på det første bildet i guiden for hvordan man lager FTP-konto og logger på webhotell hos Bluehost. På det bildet ser du hvilke filer du kan la ligge, og hvilke du kan slette. Evt. kan du flytte alle filene du har lagt feil inn i public_html katalogen, da slipper du å laste dem opp en gang til. :)

Anonym
Anonyms bilde
Takk for hjelpen. da ligger

Takk for hjelpen. da ligger filene i puplic_html katalogen. Ved aksessering av websiden får jeg nå opp at jeg må velge språk og videre at jeg må oppgi databasenavn, bruker og passord. Hvor finner jeg disse opplysningene. Brukte servernavnet og brukernavnet som jeg fikk på mail fra bluehost men dette fungerte ikke

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Lag database og databasebruker i MySQL

Bare hyggelig å være til hjelp. Fint at det ordnet seg.

Brukernavnet og passordet du fikk i mailen er ikke til databasen, men til cPanel. Det er grunnen til at det ikke fungerer. :)

Du må nå følge denne guiden for å opprette en egen databasebruker og database på webhotellet ditt.

Anonym
Anonyms bilde
Da er Drupal installert, takk

Da er Drupal installert, takk for hjelpen.

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.