530 Login authentication failed Error: Critical error: Could not connect to server

Mari
Maris bilde
Avlogget
Ble med: 02.03.2015

Takk for en flotters hjemmeside for hjemmesidelagere under opplæring.

Og akkurat der er jeg, under opplæring.

Jeg har fulgt flere av videoen her på hjemmeside.org. Jeg har kommet så langt som å skrive innlogging i site manager på Filezilla og connect. Da får jeg denne feilkoden.:530 Login authentication failed Error: Critical error: Could not connect to server

Jeg har laget domene mitt hos ProISP og har Bluehost som webhotel.

Under c-panel har jeg hvert inne på FTP og laget en ny FTP konto, jeg bruker dette i innloggingen på Filezilla (slik som beskrevet). Jeg har og forsøkt og endre passord. Men samme feilmelding uansett.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
530 Login authentication failed Error: Critical error: Could not

Ok, dette ser ut til at domenet ikke er satt til å bruke Bluehost sine navnetjenere (også kalt DNS / Sonefil). Har du gått inn hos ProISP og satt nameserverne til

1. ns1.bluehost.com
  2. ns2.bluehost.com

Du kan skrive inn flere navnetjenere på hvert domene, for Bluehost benytter du de to.

Det du gjør da er å la Bluehost ta seg av alle forespørsler mot domenet ditt, men det vil fortsatt være registrert hos ProISP.

Hvis du ikke klarer det, så skriv til kundeservice hos Pro og be dem om å forandre for deg.

Merk at forandring av DNS (Domain Name Servers) eller navnetjenere kan ta noen timer.

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.