.bottom content og footer har jeg usaklig margin. Trenger hjelp med .css

adw4nced
adw4nceds bilde
Avlogget
Ble med: 04.11.2011

Hei.

Har nå sitti å sliti med footer plasseringen en stund, og jeg greier rett og slett ikke sette fingeren på hvor problemet ligger.

Jeg har satt div id="footer" og "content" samt <p> under </div> av "container" som er selve plassen for det relative.

.css ser ut som dette:

#footer {     float:left;     clear:both;     width:100%;     height:150px;     background:url(img/footer.jpg) repeat-x bottom; }

Jeg får et gap mellom content arket og footeren som tilsvarer ca 300px.

Det jeg vil oppnå er som følger: For å gi deg en ide om hvordan nettsiden ser ut, så kan jeg si at jeg har en top,header med logo til venstre og nav til høyre for logoen, hvorav det følger et width:1000px; ark nedover. (midtstilt) (arket har en border på 1px, svart, som gjør at det ser ut som et ark.

følgende, i css, har jeg da .box som representerer arket og contenten det skal være i, med .box h2 etc. .box har 3 barn som =

.box top {

.box middle {

og

.box bottom {

marginen fra .box bottom til footeren er 300px, dette har jeg undersøkt en hel del, med ingen lykke. Hvordan skal jeg få borderen til arket, til å treffe footeren akkurat på pixelen?

Takker for svar! :)

Edit: jeg lager designet selv, slicer selv og koder alt selv fra scratch, så dette er ikke noe ferdiglagd template eller noe usaklig møkk som det. Vil ha min egen genuin nettside. Vil veldig gjerne ha hjelp med dette siden jeg brenner noe grusomt for dette, startet med designing og koding for ca 1 uke siden. Har sitti limt forran pc'en etter jobb hver eneste dag, etter jeg startet!

Brenner for koding. Et hav av muligheter, en ekspanderende hobby.

Tim
Tims bilde
Avlogget
Ble med: 15.01.2010
 Hei adw4nced - Når du bruker

Hei adw4nced

- Når du bruker Border må du huske å trekke fra riktig antall px. har du 1px border må du trekke fra 2px fordi du har en 1px tykk ramme på hver side av divisjonen.

Hadde vært litt lettere om vi kunne sett html og css koden kansje laste det opp på en side/ skrive utdrag av kodingen. så kunne det vært lettere å kommet med litt hjelp.

Tim @ Gambinomafia

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.