Calendar Block 6.x-2.2 fra drupal

Olee
Olees bilde
Avlogget
Ble med: 07.01.2012

Hei. Jeg har innstalert kalender fra drupal og trodde kanskje at man fikk organisere etc denne kalender som f.eks å sette inn hendelser i kalenderen osv. Men som jeg nå har forstått så har jeg innstalert bare en kalender block som bare er en visning av kalenderen. Det store spørsmålet er om det fins en kalender som man kan legge inn hendelser selv?

Mvh Olee

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Calendar og Google Calendar

Hei, hvorfor ikke installere modulen calendar? Med den kan man legge inn events og så videre.

Samkjøring av calendar og Google Calendar

En spennende løsning er å kombinere modulen med GC. Merk at jeg ikke har gjort dette før.

Det vil i såfall fungere ved å bruke et feed fra Google Calendar (som er en ypperlig gratistjeneste). På den måten kan du legge inn alt via Google Calendar og synkronisere det på tvers av enheter.

Du kan f.eks. få kalender til iPhone eller en Android-mobil, til Drupal og så videre. Der kan du også sette opp epost-varslinger o.l. slik at du blir minnet på viktige ting.

Hvis du skal gjøre dette, så står det en god del om implementasjon av calendar modulen og Google Calendar på engelsk i denne tråden.

Olee
Olees bilde
Avlogget
Hei igjen. Ja nå har jeg

Hei igjen. Ja nå har jeg installert modulen calender men jeg får ikke aktivert noen av disse, jeg ser at f.eks at Date_api mangler men hvor finner jeg det?. Det er vel derfor jeg ikke kan få aktivert disse?

AktivertNavnVersjonBeskrivelse
Calendar6.x-2.4Views plugin to display views containing dates as Calendars.
Avhengighet: Views (aktivert), Date_api (mangler), Date_timezone (mangler)
Påkrevd av Calendar iCal (deaktivert), Calendar Multiday (deaktivert), Calendar Popup (deaktivert)
Calendar iCal6.x-2.4Adds ical functionality to Calendar views.
Avhengighet: Views (aktivert), Date_api (mangler), Calendar (deaktivert), Date_timezone (mangler)
Calendar Multiday6.x-2.4Use the calendar multiday display as an alternative to the standard display. (BETA version)
Avhengighet: Calendar (deaktivert), Views (aktivert), Date_api (mangler), Date_timezone (mangler)
Calendar Popup6.x-2.4Replaces the links to calendar items with a javascript popup that gracefully regresses if javascript is not enabled
Avhengighet: Calendar (deaktivert), Views (aktivert), Date_api (mangler), Date_timezone (mangler)

Mvh Olee

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter

Date API kommer i en egen modul smil Da får du egen kalender også – du har kanskje vært borti den når du skal betale regninger i nettbanken og må legge inn forfallsdato smil

Olee
Olees bilde
Avlogget
ok. Så jeg må da installere

ok. Så jeg må da installere alle de pungtene hvor det er mangler for at jeg kan få haket av får kalender (få aktivert dem)?

Mvh Olee

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter

Det stemmer. Du beveger deg inn på ganske avansert funksjonalitet, så jeg anbefaler sterkt at du leser hele modulsiden på de modulene du installerer, samt leser README.txt som følger med de modulene du laster ned. Det er for øvrig alltid en tommelfingerregel når man skal installere moduler smil

Det er avhengighet mellom moduler, og da får man ikke aktivert modulene før man har alle som er avhengige av hverandre. Drupal er en smarting smil

Olee
Olees bilde
Avlogget
Hei.Ja det stemmer at det ser

Hei.

Ja det stemmer at det ser ut som det er noe avansert dette ja men jeg gir meg ikkesmiley

Håper du kan gi meg et svar på følgende: Jeg får følgende beskjed når jeg har installert og haket av jquery, jeg har installert det i modules og i libraries, som jeg forstår at jeg skal gjøre men jeg lurer på at jeg nå har gjort noe galt, jeg har også forandret navnet fra (jquery_ui) til (jquery.ui) som jeg har fostått at jeg skal gjøre men begynner nå å lureblush

Følgende beskjed:

The Date Popup module now requires the jQuery UI module as a source for the datepicker. Please install it immediately.

The jQuery UI plugin is missing. Download and extract it into the sites/all/libraries directory. Rename the extracted folder to jquery.ui. (Bruker jQuery UI Not found)

The Date Popup module now requires the jQuery UI module as a source for the datepicker. Please install it immediately.

Mvh Olee

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter

Du må installere modulen jQuery UI på vanlig måte, i tillegg må du laste ned jQuery UI librariet og legge det i biblioteket slik modulen krever. smil

Olee
Olees bilde
Avlogget
Kalender

Hei igjen.

Dette ble alt for komplisert for meg, finnes det ikke en enklere kalender å holde styr på enn denne?

Jeg "tror" at jeg har installert alt riktig men det er når jeg skal prøve å sy alt dette sammen at det stopper for megsmil Kalenderen er sikkert super den men blir nok for kompliert å håntere alt, kanskje det kommer en video hvordan man for denne kalenderen oppe å gåsmil

Mvh Olee

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter

Hei, dette er den mest fleksible kalenderen, og det krever nok litt å sette det opp riktig. Som sagt, så har jeg ikke gjort det før, siden jeg ikke har hatt behovet.

Kan ikke du fortelle litt mer om hva du ønsker å bruke den til da? Grei ut om planene dine, så kan jeg eventuelt lage en improvisert videoguide på det, eller jeg kan prøve å hjelpe deg å finne en mindre omfattende løsning.

Olee
Olees bilde
Avlogget
Kalender

Hei igjen.

Det jeg tenker på er en løsning hvor besøkende kan se hva som skjer i et aktuelt distrikt på den aktuelle datoen. En kalender som vises som en blokk som gjerne har markerte tall på dager det er en aktivitet. Under kalenderen kan det f.eks vise oversikt over aktiviteter en uke fremmover. Når man klikker på kalenderen så åpner du en side hvor all aktivitet vises i f.eks den aktuelle måneden. (Nesten som microsoft outlook)

Mvh Olee

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter

Ok, skal det være forskjellige kalendere for forskjellige distrikter, og skal brukerne ha mulighet til å legge inn kalenderen på sine enheter (mobiltelefoner etc)?

Olee
Olees bilde
Avlogget
Hei.Det skal være kun en

Hei.

Det skal være kun en kalender, ikke forskjellige kalendere..

Det er kun jeg som skal legge inn nyheter/aktiviteter i kalenderen.

Kalenderen vises på min hjemmeside.

Mvh Olee

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.