Her får du hjelp til å lage hjemmeside med video. Alle verktøy og programmer vi bruker til å lage webside er gratis.
Css Templets
God dag. Jeg fikk vist jobben med og fikse css'n på twilightmafian (og jeg som suger i css)
Men det jeg lurer litt på hvordan skal jeg få gjort det lettest mulig og lage en css fil med en venstre meny, høyre meny. Og selfølgelig innholde i midten da :P
Ja jeg er nybegyner i css men det er derfor jeg er glad for at denne siden er oppe og går :)
- Vendetta
Du er ute etter den såkalte "holy grail" i CSS. En tre column layout som de kalles.
Denne artikkelen har en kjempefin fremgangsmåte på hvordan man får til det du ønsker. Den er på engelsk, men det er eksempler i den og den forklarer på et enkelt språk, synes jeg.
Hvis det er noe du lurer på i forbindelse med den, så må du gjerne spørre. :)
Det viktiste når man skal velge hva slags layout man har, er at man koder inn riktig markup (HTML), deretter bruker man jo selvsagt CSS for å styre hvordan markup skal fremstå.
Hvis systemet deres er kodet slik at PHP blandes med HTML, og dere ikke har et "templatesystem", så må du inn å redigere hvordan HTML-output skal se ut, så fikse alt sammen ved hjelp av CSS etterpå.
Du kan jo begynne med å validere CSS-fila du har da. Har jo vist i videoene hvordan man gjør det. Flere plasser i filen du har lastet opp her avslutter dere med to curly brackets, f.eks her:
#footer {
height: 40px;
width: 650px;
background-color: #252525;
border-left: 1px solid #606060;
border-right: 1px solid #606060;
border-bottom: 1px solid #606060;
margin-left:206px;
margin-bottom:5px;
float:left;
}
}Kan jo begynne med å fjerne de og se om det gir noen virkning på resultatet.
Slike ting må jeg se i sammenheng med andre elementer. Hvis du slenger inn URL så blir det mye enklere å hjelpe deg.

Tusen takk for kjapt svar som vanlig :) skal se igjenom det og er det noe jeg lurer på så skal jeg skrike ut :P
Ola @ Gangs Of Norway