dedikert server med NIX-tilknytning

ThomasK
ThomasKs bilde
Avlogget
Donator
Ble med: 30.12.2009

Om noen kjenner til noen stabile tilbydere av dedikerte server-løsninger, eller colocation (serverhousing), med tilknytning til NIX - så si ifra...

EDIT: eller noen utenlandske server-hoster som leverer noe stabilt or raskt. Noe jeg kan kjører sikre transaksjoner i Norge, Sverige og Danmark...

med hilsen
Thomas Kile

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Dedikert server

Domeneshop har muligheter for colocation med direkte tilknytning til NIX, men er vissnok tom for plasser. Venteliste er et alternativ. Colocation innebærer at du leier plass og båndbredde til egen webserver. Du må selv stå for administrasjon av webserveren. Jeg hadde ringt dem og hørt hva ventetiden er.

Et annet alternativ er managed dedicated server hosting. Da er det webhosten som administrerer serveren etc. Det koster litt ekstra, men er ofte lurt så man slipper å lære seg en hel haug om serveradministrasjon.

Det er ikke sikkert du trenger en dedikert server engang, mulig VPS holder. Virtual Private Server er en server med kanskje 10 VPS-kontoer, som alle deler på ressursene. Til vanlige weboppgaver kreves det ikke så forferdelig mye, så VPS kan være et flott alternativ. Det er også endel som tilbyr managed VPS hosting.

Hvor i landet holder du til? Er jo en idé å være litt nærme datasenteret du skal ha serveren i, all den tid du muligens må dra dit for å bytte deler eller liknende.

Har selv aldri vært kunde i disse markedene, da jeg ikke har hatt noe behov for den type kapasitet. Har dog en VPS i USA som jeg bruker til backup av viktige data. Den typen er dog uaktuell for deg.

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.