Domeneshop + Bluehost

pirayamedia
pirayamedias bilde
Avlogget
Ble med: 04.03.2011

Heisann!

Jeg har kjøpt domene hos domeneshop.no og webhotell hos bluehost. Jeg har tenkt å registere flere .no domener og koble alle mot bluehost. Jeg fulgte denne guiden for å sette opp addon domene hos Bluehost, og alt skal være ok. Nå skal jeg bruke drupal, så jeg på koble meg opp til ftpen til bluehost. Jeg har fått overført filene og ordnet dette med htaccess. Når skal jeg åpne hjemmesiden min får jeg bare opp logoen til webhotellet mitt (bluehost), og når jeg skriver install.php bak finner den ikke siden. Jeg er ganske blank på hva jeg har gjort feil. Håper noen kan hjelpe meg.

Mvh Gunnar

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Subdomene under hoveddomene

Når du legger til et addon domene (dvs. et domene du har kjøpt i tillegg til ditt hoveddomene hos Bluehost), skal du kunne akkessere siden ved å gå til addondomene.hoveddomene.com.

Litt mer klart:

Da du kjøpte domene hos Bluehost, registrerete du webhotellet med et hoveddomene. La oss kalle dette domene1.com.

Du har lagt til et addondomene, la oss kalle dette domene2.com

Hva skjer når du går til http://domene2.domene1.com ?

pirayamedia
pirayamedias bilde
Avlogget
Heisann og takk for svar! Da

Heisann og takk for svar!

Da skjer det akkurat det samme som når jeg kun skrive domene2. Mulig jeg har gjort noe galt ift til å laste opp drupal til ftpen.

Gunnar

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Webroot for addon domene.

Ja, det er ikke umulig at du har lastet opp filene tilhørende domene nummer 2 til gal webroot.

Hvis du logger på webhotellet med FTP, og dår inn i webrooten "public_html", så skal du finne en katalog for domene2. Dette er webrooten for domene nummer 2.

Altså: public_html/domene2/

Er det der du har lastet opp filene? Prøv å laste opp en tekstfil med skriften "hei" i. Kall dokumentet hei.txt, last det opp i katalogen public_html/domene2/ og gå til http://domene2.com/hei.txt - fungerer det?

pirayamedia
pirayamedias bilde
Avlogget
Heisann! Tror jeg har rotet

Heisann!

Tror jeg har rotet litt rundt dette med ftp og brukernavn. Nå gikk jeg inn igjen på bluehost og logget meg inn med et annet brukernavn enn det jeg laget (det var sikkert der fra før av). Så koblet jeg meg opp mot webhotellet, gikk inn på publib_html og slettet alt innhold der. Opprettet deretter en mappe med domain2 navnet og la inn tekstfilen. Dette fungerte. Skal jeg slenge inn drupal i den mappen, og da skal det i utgangspunktet funke?

Takk for hjelpen!

Gunnar

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Det skal fungere, men...

Oi, da har du gått rimelig drastisk til verks. Det spørs om den nye katalogen i webrooten (den for domene 2) har de korrekte rettighetene, så jeg ville nok slettet addon domenet og opprettet det på nytt, slik at systemet lager katalogen.

Dog skal det i prinsippet fungere å legge Drupal i den katalogen du laget. Du skulle egentlig bare slettet innholdet i domene2-katalogen, ikke selve katalogen, hehe.

pirayamedia
pirayamedias bilde
Avlogget
Hei igjen! Nå slettet jeg

Hei igjen!

Nå slettet jeg addon-domenet og la det til på nytt, så nå ligger det en del andre filer i public_html katalogen. Da er det bare til å smelle drupal inn i den mappen, så skal det i utgangspunktet være i orden ? Jeg prøver :)

Gunnar

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Kjør på

Det skal være grei skuring og kjøre sånn nå, ja. Gi lyd om det fungerte da. Du kommer vel uansett til å si fra hvis det ikke fungerte :)

pirayamedia
pirayamedias bilde
Avlogget
Fungerte toppers, men nå

Fungerte toppers, men nå oppstod selvfølgelig et nytt problem. I videoguiden du har laget til Drupal skal jo man ha settings.php og default.settings.php. Men hvilken av de skal jeg forandre på i context ift database? Eller trenger jeg ikke å gjøre dette og heller taste det inn manuelt i drupal? 

Takker for hjelpen

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
settings.php

Tast i Drupal, det er enklere, synes jeg. Bare sett de riktige rettighetene på settings.php i FTP-klienten din først. Du kan chmod 777, og endre tilbake til det det var før du endret etter installasjonsprosessen er over. :)

pirayamedia
pirayamedias bilde
Avlogget
Funket gull det. Men når jeg

Funket gull det. Men når jeg skulle til "ditt nye nettsted" funket det ikke. Det funket derimot med domain2.domain1.com hvor jeg kan begynne å lage hjemmesiden med drupal. Men jeg skjønner ikke hvorfor det ikke funker med www.domain2.no

Gunnar

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.