Dreamweaver - problemer

pirayamedia
pirayamedias bilde
Avlogget
Ble med: 04.03.2011

Heisann! 

Holder på å lage en hjemme side med Dreamweaver CS. Stort sett går det greit, men sliter med spesielt en ting. Uansett om jeg setter inn et bilde, eller bruker "draw AP div", setter inn en tabell eller hva jeg enn gjør, så blir det alltid et lite mellomrom til neste element på siden. Hvis jeg prøver å trykke backspace, legger det ene elementet seg opp på det andre. Hvordan gjør jeg det slik at de henger sammen? Har f.eks laget en meny som skal ligge helt klistret til et bilde. Kan evt legge ved et bilde av problemet hvis det er uklart!

På forhånd takk :)

pirayamedia
pirayamedias bilde
Avlogget
Ble med: 04.03.2011
Her er hvordan jeg vil ha

Her er hvordan jeg vil ha det: http://tinypic.com/r/30nch9v/7 . Største problemet jeg har er de blå feltene på sidene. Jeg har sittet og knotet lenge med å "draw ap div". Jeg kjører da den blå som bakgrunn på hele siden, og lager en content i midten med hvit bakgrunn. På denne måten har jeg klart å få de blå til å bli like store uansett oppløsning. Problemet mitt er nå jeg f.eks skal lage meny under logoen, og et bilde under menyen igjen kommer de aldri rett under hverandre. Det er alltid er lite mellomrom, og jeg flyttet jeg det ett steg opp kommer det bare opp det andre. Så da vurderer jeg bare å drite i "ip div" opplegget og starte helt på nytt da jeg har lest flere steder at man egentlig ikke skal prøve "ip div" om man ikke har veldig peiling. Jeg vil fremdeles bruke dreamweaver, og ta hjertelig i mot forslag om hvordan jeg kan gjøre det. Det viktigste er at det er det blå er like stor på hver side uansett oppløsning, og at elementene som toppbanner, meny, logo, og alt under skal være på samme linje. På forhånd takk. Mvh pirayamedia

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.