Drupal 6 - problemer

Ingler
Inglers bilde
Avlogget
Ble med: 08.03.2011

Jeg må først få skryte litt av denne siden - jeg har lært en masse og fått installert Drupal 6 ved hjelp av de flotte videoene - tusen takk for hjelpen!!

Nå sliter jeg litt med konfigureringen. Jeg har forsåvidt fått satt opp siden med forside og de undersidene og menyvalg jeg vil ha. Men det er to ting:

Det ene er sikkert enkelt; hvordan får jeg bort admin menyen til venstre? Jeg vil jo ikke ha med det på den ferdige websiden. Og når det er borte, hvordan får man kommet inn og redigert siden via Drupal senere?

Det andre problemet er selve utseendet. Jeg har forsøkt litt forskjellig, prøvd og feilet litt og det er sikkert i den prosessen jeg har gjort noe feil. For når jeg velger et av de ferdige temaene som ligger i Drupal, konfigurerer det og lagrer, forsvinner all layout og jeg sitter med en side som er helt hvit, alle design-elementer er borte. Alt innhold er der, men det hele ser ut som en hjemmeside fra begynnelsen av nittitallet. Hvis jeg går tilbake til standardinnstillinger ser det greit ut igjen, men sånn skal det jo ikke være.

Jeg prøvde å legge inn et tema (fra monster) på serveren (pakket det ut, la det inn på sites/all/themes) men fikk det ikke til å fungere. Så jeg slettet det igjen. Men jeg lurer på om det kan være at jeg gjorde noe feil her.

Kan noen hjelpe?

Ingler
Inglers bilde
Avlogget
Oppdatering: Nå er all layout

Oppdatering: Nå er all layout borte, siden ser sånn ut: visiosound.com

Er veldig takknemlig for all hjelp med dette!

goran298
goran298s bilde
Avlogget
BidragsyterDonator
Ble med: 31.03.2010
hmmm

Hei :)

Nå er jeg ute på noe usikkert farvann 

Det ene er sikkert enkelt; hvordan får jeg bort admin menyen til venstre? Jeg vil jo ikke ha med det på den ferdige websiden. Og når det er borte, hvordan får man kommet inn og redigert siden via Drupal senere?

Jeg mener å huske du kan fjerne denne fra admin menyen, er ikke sikker. Tror også det kommer litt ann på hvilket theme du har... men uansett så kan du finne den med å putte /admin bak ditt domene navn (dette ser du i adressefeltet, når du logger inn som administrator).

Det andre problemet er selve utseendet. Jeg har forsøkt litt forskjellig, prøvd og feilet litt og det er sikkert i den prosessen jeg har gjort noe feil. For når jeg velger et av de ferdige temaene som ligger i Drupal, konfigurerer det og lagrer, forsvinner all layout og jeg sitter med en side som er helt hvit, alle design-elementer er borte. Alt innhold er der, men det hele ser ut som en hjemmeside fra begynnelsen av nittitallet. Hvis jeg går tilbake til standardinnstillinger ser det greit ut igjen, men sånn skal det jo ikke være.

For meg ser det ut som du har feil i forhold til hvor themet peker til CSS-fila... Om jeg husker riktig så kan du i Drupal laste opp ZIP fila til themet, modulen osv som du skal bruke og drupal pakker dette ut for deg å installerer.. du kan også prøve å instalere thmet på nytt det kan ofte hjelpe, enkelte ganger går det galt med overføringene fra egen pc til webserver så da kan dettte være en løsning.

Ingler
Inglers bilde
Avlogget
Takk for svar! Ja, det med

Takk for svar!

Ja, det med admin i adressen høres logisk ut.

Nå har jeg lastet opp themes-mappa på nytt, ingen forandring. Jeg kan bruke temaene kun med standardinnstillinger, virker det som. Så fort jeg endrer farge på f.eks Minelli-temaet går siden "tilbake til nittitallet". Det samme gjelder Garland.

Ingler
Inglers bilde
Avlogget
For å fjerne admin og

For å fjerne admin og påloggingsmenyen gikk jeg inn på blokker og konfigurerte synligheten av blokkene. Man velger hvilke brukere og hvilke roller som skal se dem. Så enkelt var det :)

Ingler
Inglers bilde
Avlogget
Da har jeg kommet ett skritt

Da har jeg kommet ett skritt lenger og installert et theme som jeg kan leve med en stund. Jeg vet ikke hva som var problemet tidligere, men jeg har lastet ned flere themes fra drupal og prøvd litt forskjellig.

Så er det et par ting til:

hvordan får jeg bort dette:

Jeg vil ikke ha med forfatter og dato, dette er en side som ikke kommer til å bli oppdatert, så det skal ikke være med. Heller ikke vis/rediger/spor menyen. Hvordan får jeg det bort?

Så skal jeg ha inn et bildegalleri som er formålet med hele siden. Hvis det er noen som har noen tips underveis, blir jeg veldig glad!
goran298
goran298s bilde
Avlogget
BidragsyterDonator
Ble med: 31.03.2010
Hei igjen

Godt å høre at noe hjalp deg :)

Det er drupal 6.0 du bruker?

Om du tar og å git meg en link til det themet du ikke får til å virke så skal jeg se om jeg får tid i helgen til å prøve det på mitt test domen.

Dette med forfatter og dato mener jeg du kan velge en eller annen plass i admin panelet.

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.