Drupal: Epostvarsel ved nye brukere

Sting
Stings bilde
Avlogget
Ble med: 11.01.2010

Hei!

Da er jeg på nett med egen hjemmeside på eget webhotell - veldig stas!

En ting jeg kunne tenke meg en guide til, er hvordan man setter opp Drupal slik at jeg får en epost til en angitt adresse hver gang en person har søkt om å få opprettet bruker på nettstedet.

Takker for mye bra stoff på Hjemmeside - det var starthjelpen jeg trengte!

Hjemmeside: www.arleeproductions.org

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Guide for hvordan man sender epost ved hendelser

Ja, er det ikke moro! Synes det er en kjempebillig og givende hobby å drive med websider. :)

Forslaget ditt til guide er kjempegodt, og jeg skal lage en guide som viser hvordan man kan få epost når folk registrerer seg, oppretter forumtråder / kommentarer og så videre. Foruten epost kan man også gjøre mye annet rart, f.eks. sende folk til spesielle sider ved innlogging, gi dem roller idet de registrerer seg m.m. Bruker faktisk slik funksjonalitet her. F.eks. får jeg epost når noen oppretter en ny forumtråd.

Før jeg lager guiden, skal jeg lage den siste av guidene i tredelersserien om views, CCK og content template. I den serien ser vi på samhandling mellom nevnte moduler for kontroll over innhold. Vil betegne disse tre modulene som de nyttigste man kan ha på nettstedet.

Disse guidene lager jeg i morgen, og hvis du ser innom i 18:00-21:00 tiden, så er de her. Kommer óg tilbake til denne tråden med linker.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Sende epost og lag en skreddersydd hjemmeside

Da har jeg laget en rekke videotutorialer til dere drupalbrukere. Benytter sjansen til å "reklamere" litt for dem.

Automatisk hjemmeside som sender epost m.m

Her er en videoguide som viser hvordan man lager en automatisk hjemmeside som sender epost, viser innhold og, i det heletatt, automatiserer oppgaver når hendelser inntreffer.

Etter å ha sett denne videoen anbefaler jeg at du/dere eksperimenterer litt med disse modulene. Blir man kjent med dem, så kan man gjøre utrolig mye stilig.

Kontroll over innholdet på hjemmesiden

Anbefaler sterkt å se tredelersserien om modulene views, CCK og contemplate. Her vil man lære mye nyttig som utvilsomt vil gi deg inspirasjon til å lage en skreddersydd hjemmeside.

1. Lær å kontrollere presentasjon av innhold på hjemmesiden
  2. Bruk modulene CCK og views og bygg relasjoner mellom data
  3. Kontroller innhold i node teaser, node body og RSS for noder

Etter å ha sett disse videoguidene kan du lage egne innholdstyper, skreddersydd til spesielle typer innhold.

Videre kan du formatere og skreddersy output fra noder (teaser, body og RSS).

I tillegg kan du opprette egne visninger for data som innhold og brukere, på egne websider eller i blokker.

Du vil óg ha mulighet for å skape relasjoner mellom innhold, slik at du virkelig kan bruke kraften i dette fantastiske publiseringsverktøyet.

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.