Drupal feilmelding, får ingen kontakt med mysql-databasen

HaukC
HaukCs bilde
Avlogget
Ble med: 03.01.2010

Det forrige tipset ditt funket fett som fjell, men nå får jeg opp en annen feil som gjør at jeg ikke engang kommer til installasjonen.

Site off-line

The site is currently not available due to technical problems. Please try again later. Thank you for your understanding.

If you are the maintainer of this site, please check your database settings in the settings.php file and ensure that your hosting provider's database server is running. For more help, see the handbook, or contact your hosting provider.

The mysql error was: Access denied for user 'haukc'@'localhost' (using password: YES).

Jeg har garantert satt opp mysql-databaseb korrekt, men er usikker på om den er satt riktig opp i PHP-fila.

Har satt opp som MySQL som følger:

<?php
$db_url
= 'mysql://username:password@localhost/databasename';
$db_url = 'mysql://haukc:mittpassord@localhost/db';
$db_prefix = '';
?>

Hvor både brukernavn, passord og databasenavn er skrevet korrekt. Hva kan være feil her?

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Definering av variablene i settings.php

Feilmeldingen du får fra MySQL: "The mysql error was: Access denied for user 'haukc'@'localhost' (using password: YES).", tyder på at brukernavnet og passordet ikke er korrekt.

HaukC
HaukCs bilde
Avlogget
Ble med: 03.01.2010
Prefix på brukernavn og databasenavn

Ser i mysql-databasen at både brukernavn og database har fått et annet navn enn jeg ga det, begge med 'haukc_' foran seg. Skal dette skrives som haukc_haukc, eller haukc?

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Re: Prefix på brukernavn og databasenavn

Ser i mysql-databasen at både brukernavn og database har fått et annet navn enn jeg ga det, begge med 'haukc_' foran seg. Skal dette skrives som haukc_haukc, eller haukc?

HostGator bruker prefix på brukernavnet du velger, helt sikkert for å unngå like brukernavn blant kundene sine.

Databasebrukernavnet blir nok haukc_brukernavn, mens databasenavnet blir haukc_databasenavn. Sett inn de opplysningene i variabelen $db_url i settings.php, så skal du se det ordner seg. :)

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.