Drupal - Innstillinger i Views

Anonym
Anonyms bilde

Hei, Har opprettet en "Nettside" i Views modulen. Under "Page settings" har jeg definert path: http://mittdomene.com/test samt knyttet denne opp mot en meny. Jeg har også opprettet følgende innhold: 3 artikler,  en forumtråd og linket en videosnutt fra youtube. Problemet er at alle artiklene samt forumtråden, men ikke videoen, vises når jeg velger "Nettsiden". Kan man styre dette selv, dvs velge  selv hvilke artikler, etc. som skal vises. Eksempelvis hvis jeg kun ønsker å vise en bestemt artikkel når jeg velger Nettsiden mittdomene.com/test

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Hva skal vises i views

Heisann! Ja, du kan selv styre hva som skal vises på "nettsiden" du laget med modulen views. La meg forklare kort hvordan det virker.

Lage filter for node types i views

Når du lager en view med modulen views kan du sette hvilke innholdstyper som skal vises for den opprettede viewen. Hvis du vil vise forskjellige innholdstyper, så går du til "Filtre", her trykker du "+".

Legg til filter i views

Du får da opp mulighet for å velge hva slags filter du skal lage. Som du ser har du et bredt spekter av filtreringsmuligheter til disposisjon. Hvis filteret ditt skal basere seg på hva slags type noden er, f.eks. "artikkel", "nettside", "forumtråd" og så videre, velg "node" fra grupper, og tikk av checkboksen for "node type" etterfulgt av "Add", slik:

Filtrer noder i views basert på node type

Du får da opp enda et skjema. Her skal du velge om filteret skal vise valgte nodetyper, eller utelukke valgte nodetyper. På illustrasjonen nedenfor har vi valgt at filteret skal vise de nodetypene som er valgt, nemlig "nettside" og "artikkel".

Vis valgte node typer i views

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.