Drupal, endre forside og logo

trampeklapp
trampeklapps bilde
Avlogget
Ble med: 21.03.2012

Jeg prøver å bygge en webside med Drupal. Jeg ønsker å skrive en del på forsiden som ikke skal åpnes i ny side for å få lest innholdet. Slik det er nå så blir en liten del av teksten gjengitt på forsiden, man må klikke på tittelen for å få opp resten. Ønsker altså at alt er lesbart på framsiden, og at man IKKE kan klikke på tittelen for å få opp mer.

Er det mulig å endre logo på de ferdiglagde utseendemalene..?

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Drupal, opprette innhold

Endre forside på hjemmesiden

Det kommer litt ann på hvordan du vil ha det, og det er flere moduler som lar deg skreddersy forsiden. Et eksempel er views som jeg går litt gjennom i videoguidene. Views er en modul som lar deg opprette sider og blokker med innhold. F.eks. kan du liste opp noder (innhold) og linke til dem, eller du kan vise utdrag fra noder og mye mer. Det er veldig fleksibelt, men krever at man setter seg litt inn i ting.

Hvis du har noen spesielle ønsker til hva du skal ha på forsiden, så lag en tråd på det, så skal jeg forsøke å hjelpe deg.

Lage individuell forside

Med det sagt: Hvis du skal lage en individuell forside, så kan du f.eks. gjøre som jeg pleier. Jeg lager en ny innholdstype som heter "forside", og så lager jeg den slik jeg vil. For at denne skal vises på forsiden til enhver tid går man til

• Administrer » Nettstedsopplysninger

Herfra kan man sette "Standard forside" nederst, og da legger man inn URLen til forsiden du har laget på forhånd.

Endre logo på websiden

For å endre logo går du til

• Administrer » Utseendemaler » Konfigurer (på ditt theme)

Du kommer da til en side hvor du kan sette stien til logoen eller laste opp en ny.

trampeklapp
trampeklapps bilde
Avlogget
Ble med: 21.03.2012
Kan jeg spørre om du kan se

Kan jeg spørre om du kan se på framsida mi og fortelle meg hvordan jeg kan (om mulig) endre følgende: Vannmerket midt på siden (stor pil som peker nedover)og tastaturet i toppbanneret, toppbanneret generelt.
OG: Finnes det norsk oversettelse til Advanced Forum?

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Retningslinjer

Lag en ny tråd for en ny problemstilling, slik at det blir enklere for andre med samme problem å finne løsningen på sitt problem. Hvis du har nye spørsmål i forbindelse med et spørsmål du har stillt før, ta det opp i samme tråd. Vi går aldri tom for tråder.

Lag en ny tråd hvor du forteller hvilket theme du bruker, hva du ønsker å endre i det, og spør om advanced forum i tråden hvor du spurte hvorvidt det fantes moduler for å gi samme forum som her.

Retningslinjene for hjemmesideforaet er forklart i 5 enkle paragrafer her.

Følger du disse, så skal du få hjelp til alt du lurer på så langt jeg kan. smil

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.