Her får du hjelp til å lage hjemmeside med video. Alle verktøy og programmer vi bruker til å lage webside er gratis.
Drupal og RSS blokk
Har migrert data fra en WordPress til en Drupal installasjon og vil gjerne kunne sette RSS-blokker i en sidestolpe. Trenger tips om hvordan dette gjøres, evt. anbefaling av en passende modul.
I WordPress finnes det en grei småsnutt som heter RSS ("Entries from any RSS or Atom feed"). Lurer på om det finnes en Drupal modul som gjør samme nytten. - For å illustrere mitt spørsmål, viser jeg til WP-bloggen verdensrommet.org der det i den høyre kolonnen er to RSS-småsnytter med sammendrag av nyheter som abonneres på: feeds fra Astro-Nytt og feeds fra Dagens bilde. Vil gjerne få tilsvarende til med Drupal.
Håper noen kan sette meg på spor...
Jeg antar at du ønsker en modul som lar deg legge inn et hvilket som helst RSS-feed, lokalt eller eksternt (fra annen webside), for å vise denne til besøkende i egen blokk.
En modul som kan være av interesse er RSS Feeds Block. Denne har noen flere muligheter enn hva du ønsker, men mulig den kan stilles inn til å fungere slik du ønsker.
RSS aggregatoren i kjernen til Drupal skal vissnok kunne gjøre akkurat det du trenger, så modulen ovenfor er muligens smør på flesk. For ytterligere kontroll, har du FeedAPI.
Prøv aggregatoren i kjernen først, er mitt tips til deg.

Mange takk for raskt svar, Hjemmeside!
Ditt tips gikk rett inn. Feed Aggregator gjorde det jeg trengte.
Var svært forvirret da blokkene med feeds fra Astro-Nytt og feeds fra Dagens bilde ikke kom opp. Men det viste seg at sidene ikke var oppdaterte i over 16 uker. Dette er maks. innstilling for "Discard items older than:". Mens WordPress tillater 1 til mange feeds, tillater Drupal 2 til mange. Men det kan jeg leve med.