Drupal og RSS blokk

cobra
cobras bilde
Avlogget
Ble med: 06.06.2010

Har migrert data fra en WordPress til en Drupal installasjon og vil gjerne kunne sette RSS-blokker i en sidestolpe. Trenger tips om hvordan dette gjøres, evt. anbefaling av en passende modul.

I WordPress finnes det en grei småsnutt som heter RSS ("Entries from any RSS or Atom feed"). Lurer på om det finnes en Drupal modul som gjør samme nytten. - For å illustrere mitt spørsmål, viser jeg til WP-bloggen verdensrommet.org der det i den høyre kolonnen er to RSS-småsnytter med sammendrag av nyheter som abonneres på: feeds fra Astro-Nytt og feeds fra Dagens bilde. Vil gjerne få tilsvarende til med Drupal.

Håper noen kan sette meg på spor...

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Aggregator i kjerne og RSS Feeds Block

Jeg antar at du ønsker en modul som lar deg legge inn et hvilket som helst RSS-feed, lokalt eller eksternt (fra annen webside), for å vise denne til besøkende i egen blokk.

En modul som kan være av interesse er RSS Feeds Block. Denne har noen flere muligheter enn hva du ønsker, men mulig den kan stilles inn til å fungere slik du ønsker.

RSS aggregatoren i kjernen til Drupal skal vissnok kunne gjøre akkurat det du trenger, så modulen ovenfor er muligens smør på flesk. For ytterligere kontroll, har du FeedAPI.

Prøv aggregatoren i kjernen først, er mitt tips til deg.

cobra
cobras bilde
Avlogget
Ble med: 06.06.2010
Feed Aggregator i kjerne

Mange takk for raskt svar, Hjemmeside!

Ditt tips gikk rett inn. Feed Aggregator gjorde det jeg trengte.

Var svært forvirret da blokkene med feeds fra Astro-Nytt og feeds fra Dagens bilde ikke kom opp. Men det viste seg at sidene ikke var oppdaterte i over 16 uker. Dette er maks. innstilling for "Discard items older than:". Mens WordPress tillater 1 til mange feeds, tillater Drupal 2 til mange. Men det kan jeg leve med.

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.