Eget CMS

Ingen svar
goran298
goran298s bilde
Avlogget
BidragsyterDonator
Ble med: 31.03.2010

Er noe usikker på om jeg skal ha det her eller i en av de andre trådene.... Regner med denne blir flyttet dit den bør ligge eller så kan jeg starte en ny tråd igjen... Som jeg nevnte i inrto tråden, så er jeg i ferd med å gjøre samme tabbe som sist og bli for overivrig å lese mere enn hva som er bra på kort tid :P Jeg trenger erfaringa med koding derfor har jeg bestemt meg for å starte planlegginga av eget CMS. Ja det er muligens å ta seg vann over hode, men samtidig ser jeg det på som en glimrende måte å lære på. Starte med det jeg har tenkt så langt. CMS'et skal ha en installasjons, admin og en bruker del. Installasjonsdelen har jeg ikke tenkt noe på ennå da jeg ser den som et "utbyggings" prosjekt en gang i fremtiden. Det jeg skal prøve å ha som fokus er sikkerhet, enkelt og modulbasert. Slik at når jeg skrider frem i min PHP kunnskap så kan jeg legge til ting og tang på en enkel måte. Admin delen:

• legge til og slette nyheter
  • legge til og slette sider
  • legge til og slette menypunkter, menylinje eller hva jeg skal kalle det for.
  • legge til og slette brukere

Bruker delen:

• Div sider som viser til alle
  • Div sider som kun vises til en eller flere bruker grupper
  • Log in/out del
  • Registreringsdel

Når det gjelder bruker grupper så skal jeg ha det slik at det eneten er en forhåndsdefinert sak slik som i phpBB eller SMF forumet for dere som har satt opp noe sånt.... eller så skal jeg ha det slik at dette er noe den som installerer systemet kan sette opp selv. Så her trengs råd og tips :) Jeg har egentlig ganske flere tanker og ideer rundt dette men sliter for øyeblikket med å få dem ned på papiret.... hmmm lurer på om jeg skal sette opp drupal og et forumbare for å få ned en del tanker igjen...  

En ting jeg lurer på i denne forbindels... nå i første omgang så vil man skrive dette i "vanlig" PHP, men hvordan funker dette med framework? Dersom jeg skriver dette på vanlig måte regner jeg med at dette må skrives om til å passe det aktuelle rammeværeket man velger? I Så fall hv skal man velge? Jeg har sett litt på Codon PHP framework. Uansett så er dette langt frem om det blir noe av....

Det som er viktigst nå er å få flere tanker på hvordan man kan bygge opp et slikt system, samtidig som man hele tiden tenker på at man ikke skal låse seg med tanke på utvikling av dette.

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.