Endring av theme på Drupal hjemmeside

stones
stoness bilde
Avlogget
Ble med: 09.02.2010

Eg har laste opp quicksilver, men ettersom min hjemmeside ikke skal dreie seg om biler ønsker eg å endre bilde som ligger i theme. Er dette mulig?

Hvordan vet et stien til logoen min?

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Bytte logo og header

Quicksilver så bra ut, har ikke lagt merke til det før. Merk at det kan være litt buggy, siden det er i betamodus enda.

Logo og andre innstillinger i Quicksilver theme

For alle themes har man innstillinger under domene.com/admin/build/themes/[navn på theme] - i ditt tilfelle selvsagt quicksilver. Du blar deg inn herfra ved å velge "konfigurer" etter at du har aktivert themet i menyen på domene.com/admin/build/themes

Fra hvert theme kan du velge hvilken logo som skal vises i det aktuelle themet. Merk at logo ikke er det samme som header. Som default er ikke logo med på Quicksilver, så du må laste opp din egen, aktivere logo og dermed er du igang.

Bytte ut header i Quicksilver theme

For å bytte ut headeren (bildet av bilen) lager du et nytt bilde som heter "Header.jpg" (med stor H), og laster dette opp i katalogen på /sites/all/themes/quicksilver/images (via FTP). Du må overskrive den gamle filen.

Alternativt kan du gå inn i "style.css" i quicksilver-katalogen og endre hvilket bakgrunnsbilde som skal vises for elementet "div.Header-jpeg". (F.eks. hvis du skal bruke PNG eller GIF).

Headerbildet som brukes i themet nå er på 880x200 px.

PS: Skal titte på ckeditor senere i dag.

Andersen_Oppmaling
Andersen_Oppmalings bilde
Avlogget
Ble med: 28.12.2013

Hei, eller HJELP! smil

Jeg la inn et bilde. På bildet (som jeg lagret som Header) står navnet på nettsiden min. Når jeg trykker på bildet kommer jeg til "Hjem".

Problemet nå er at det ligger over menyene, så når jeg skal administrere siden så ser jeg ikke bak bildet...

Opplevd noe sånn før?

Kan jeg gå inn og fjerne bildet fra nettsiden?

Jeg har slettet et fra PC og kjørt refresh, men uten hell..

Ragnvald

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
  1. Har du anledning til å poste et skjermbilde av problemet?
  2. Har du slettet det fra webhotellet også? Hvis ikke, gjør det.
  3. Har du tømt mellomlagring på siten din? Hvis ikke, gjør det fra bunnen på siden domene.com/admin/settings/performance
  4. Har du tømt cachen i nettleseren din? Hvis ikke, gjør det. Måten du gjør det på, er litt avhengig av hvilken nettleser du bruker. Gjør et google søk på f.eks. empty cache firefox eller empty cache opera etc, avhengig av hvilken nettleser du bruker.
Andersen_Oppmaling
Andersen_Oppmalings bilde
Avlogget
Ble med: 28.12.2013

Hei og takk for svarsmil

Nå er det i orden smil

Du er ett (data) geni smil

Mvh

Ragnvald

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.