Her får du hjelp til å lage hjemmeside med video. Alle verktøy og programmer vi bruker til å lage webside er gratis.
Endring av theme på Drupal hjemmeside
søn, 14.02.10 - 18:19
Eg har laste opp quicksilver, men ettersom min hjemmeside ikke skal dreie seg om biler ønsker eg å endre bilde som ligger i theme. Er dette mulig?
Hvordan vet et stien til logoen min?

Quicksilver så bra ut, har ikke lagt merke til det før. Merk at det kan være litt buggy, siden det er i betamodus enda.
Logo og andre innstillinger i Quicksilver theme
For alle themes har man innstillinger under domene.com/admin/build/themes/[navn på theme] - i ditt tilfelle selvsagt quicksilver. Du blar deg inn herfra ved å velge "konfigurer" etter at du har aktivert themet i menyen på domene.com/admin/build/themes
Fra hvert theme kan du velge hvilken logo som skal vises i det aktuelle themet. Merk at logo ikke er det samme som header. Som default er ikke logo med på Quicksilver, så du må laste opp din egen, aktivere logo og dermed er du igang.
Bytte ut header i Quicksilver theme
For å bytte ut headeren (bildet av bilen) lager du et nytt bilde som heter "Header.jpg" (med stor H), og laster dette opp i katalogen på /sites/all/themes/quicksilver/images (via FTP). Du må overskrive den gamle filen.
Alternativt kan du gå inn i "style.css" i quicksilver-katalogen og endre hvilket bakgrunnsbilde som skal vises for elementet "div.Header-jpeg". (F.eks. hvis du skal bruke PNG eller GIF).
Headerbildet som brukes i themet nå er på 880x200 px.
PS: Skal titte på ckeditor senere i dag.
Hjelper folk å lage hjemmeside