Får ikke kontakt med sql server

TerjeN
TerjeNs bilde
Avlogget
Ble med: 31.05.2011

Har opprettet en hjemmeside med drupal. Kjøpte domene igjennom bluehost. Fulgte instruksjons videoen til punkt å prikke. Og kom inn på siden min, hvor jeg skulle velge språk.

Så får jeg opp en feilmelding hvor det står at den ikke kan kontakte sql server. Har prøvd alt jeg kan komme på som sperrer for det. Men får det ikke til. Sitter på en bærebar som er eid av en skole. Kan de ha lagt inn en sperre?

Noen som kan hjelpe meg med dette? Får nå kommer jeg ingen vei.

Mvh

Terje

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Sjekk om du får kontakt med MySQL via phpMyAdmin

Nei, men det kan være sql-serveren som er nede. Har du prøvd å gå inn i phpmyadmin via cPanel hos Bluehost for å sjekke om du ser databasene der?

Logg inn i cPanel, under kolonnen "Find" på venstre side, skriv: "phpmyadmin". Alternativet kommer nå opp til høyre, klikk på programmet.

Du blir så videresendt til phpMyAdmin, hvor du logger inn med brukernavnet og passordet du opprettet for databasen. Hvis du fikk tilsendt brukernavn og passord for MySQL fra Bluehost, prøv dette.

TerjeN
TerjeNs bilde
Avlogget
Får opp denne

Får opp denne meldingen:

Failed to connect to your MySQL database server. MySQL reports the following message: Host 'box755.bluehost.com' is not allowed to connect to this MySQL

Kommer inn på phpmyadmin med brukernavn og passord som jeg fikk av bluehost. Men det er på den ftp siden som jeg fikk av bluehost. Kommer ikke inn med brukernavn og passord som jeg har etter jeg opprettet en egen ftp konto som jeg skal bruke drupal.

Håper du skjønner noe av dette.

Jeg tror jeg har gjort en annen stor feil.

Når jeg gikk inn i filezilla første gang og fulgte videoen deres. Så skrev jeg inn informasjonen til serveren min på bluehost. så koblet jeg opp, og da hadde jo ikke jeg samme bilde på høyre side som dere hadde på videoen. Der var alerede mange mapper og filer. Så jeg tok å slettet alt som var der(får å få samme bilde som dere). Så nå har jeg mistet e-mail adressen min. Og greier ikke å lage noe ny. Er det noe jeg kan gjøre får å opprette dette?

Jeg fant fort utav at jeg hadde gjort en feil. Så jeg fikk opprettet en egen ftp server i bluehost som jeg kunne bruke til drupal

At det er mulig å gjøre så mye feil..............

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Reset webhotell

Å fela, hvis jeg var deg, ville jeg bedt Bluehost support om å nullstille hele webhotellet. Tilbake til start mao.

Gå til forsiden, klikk på "contact us" i bunn, du kommer da inn på en kontaktside, her har du et Live Chat felt i høyre hjørne, start dette og be dem om å resette hele webhotellet.

Nestegang du skal laste opp filene, gjør det i katalogen "public_html", og ikke slett de andre filene. Beklager hvis videoen fikk deg til å gjøre dette.

TerjeN
TerjeNs bilde
Avlogget
Fikk de til å restarte heile

Fikk de til å restarte heile dritten. Så nå er jeg oppe og går igjen. Var ikke videoen som fikk meg til å gjøre det. Var nok bare min uvitenhet.

Men jeg får fortsatt opp at jeg ikke får kontakt med sql server. Har fulgt dine råd.

Denne eneste databasen som ligger der er nok får den som ble opprettet av bluehost. Hvordan oppretter jeg en får den ftp serveren jeg har laget. Har gjort slik videoen visser tre ganger nå. Men samme feilen vær gang?

Takker så mye for all hjelp jeg har fått!!

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.