Får ikke logge inn som administrator

Cathrine
Cathrines bilde
Avlogget
Ble med: 20.03.2011

Hei;

HJELP! - jeg har et svært prekært problem: jeg kommer ikke inn som administrator på hjemmesiden min! Jeg har strevd voldsomt, men klarte omsider å få laget en relativt brukbar hjemmeside (synes jeg selv) - så stor takk til hjemmesideguiden! Jeg er selvsagt ikke i mål, og tenkte at nå må jeg fortsette å utvikle siden min (www.paatrykk.no) - men ikke verden om jeg klarer å komme meg inn igjen som administrator. Jeg får opp melding som sier at jeg ikke har adgang til den siden. Og når jeg åpner tilgangen via FileZilla, og prøver å åpne sites/settings.php så får jeg beskjed om at filen enten er ødelagt eller i et format som ikke kan åpnes. Jeg har prøvd å installere \WinRAR igjen for å se om det kunne hjelpe, men det gjorde det ikke. Hva må jeg gjøre nå?

På forhånd takk for hjelpen!

Mvh

Cathrine

Cathrine

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Logge på som administrator

Hei,

Beklager ufattelig tregt svar. Er midt i eksamensperioden nå, og har hatt mye å gjøre.

Hvis jeg har forstått deg korrekt: Du får ikke logget inn i Drupal, for å gjøre de korrigeringene du ønsker i CMS'et? Du skal ikke endre noe i settings.php - denne inneholder ikke pålogginsinformasjon til CMS'et, men for MySQL-databasen hvor Drupal lagrer informasjon.

Passordet til brukeren din er mao lagret i databasen. For å logge inn går du til domene.com/user - herfra logger du på med brukernavnet/passordet du registrerte på administratoren.

Hvis du ikke husker disse tingene, gå til: domene.com/user/password og skriv inn eposten du benyttet da du satt opp CMS'et i første omgang. Du vil da få tilsendt en link som logger deg inn direkte, og du kan skrive inn nytt passord.

Om du har problemer med dette, så finnes det også en annen metode, men denne krever at du går inn og endrer passordet i selve databasen. Om løsningen ovenfor ikke skulle føre frem, så kan jeg fortelle deg hvordan.

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.