Her får du hjelp til å lage hjemmeside med video. Alle verktøy og programmer vi bruker til å lage webside er gratis.
Får ikke logget på hjemmesiden min lenger
Jeg kommer ikke lenger inn på hjemmesiden min. Den er lagd med drupal, og jeg valgte å deaktivere den under innstillinger-vedlikehold, slik at ingen skal kunne se siden uten at den er ferdigstilt...
Men nå kommer jeg ikke inn på adminsiden så jeg får logget inn lenger.
hva gjør jeg galt?
Får du ikke logget inn via domene.com/user
Du må i tilfelle logge på med brukeren du opprettet, da du installerte hjemmesiden.
Hva er det som skjer, når du går inn på siden?
Har du bare deaktivert siden (i kontrollpanelet), eller har du lagt inn IP-regler i .htaccess filen også?
Ok, men som jeg spurte deg om i den forrige posten; hva eksakt er det som skjer, når du går inn på domene.com eller domene.com/user ?
Jeg har rotet litt rundt på siden din nå. Du har jo lagt Drupal i katalogen "user", gå inn på domene.com/user/user, så får du mulighet for å logge inn. Ikke gjør det jeg skrev i den forrige posten.
:* :* :* <3, lol
Ja, det er dette som er grunnen til at du må gå til domene.com/user/ for å se websiden. Det går fint ann å flytte alle filene fra "user"-katalogen og ned ett trinn, altså til webrooten, for at du skal komme direkte til siden ved å gå inn på domene.com.
Det er mulig du opprettet en FTP-bruker, og satte webrooten til denne brukeren i "user"-katalogen. Du må i tilfellet endre webrooten til denne brukeren, for å få flyttet filene ett trinn ned.
Bra iniativ til side forresten. Stå på!
Da du opprettet webhotellet hos Bluehost, mottok du et brukernavn per epost (Eposten har tittel "Welcome to Bluehost.com"), i høyre kolonne i denne eposten, får du oppgitt "FTP Information", og der står brukeren.
Hvis du logger på med den brukeren, så har du tilgang til katalogen "public_html", som er webrooten – alt du legger i denne katalogen vil være tilgjengelig fra "domene.com".
Det du vil gjøre er å logge på med den kontoen via FTP, (med samme passord som du bruker i cPanel), gå inn i katalogen "public_html" og flytte alle filene du har lagt i "user" til "public_html".
Du skal da se siden din når du går inn på domene.com. :)
Det er jo hele meningen - å flytte siden til "domene.com", det skal ikke være noe i "domene.com/user/". Du må også slette katalogen "user", slik at man får logget inn ved å gå inn på domene.com/user.

Nei jeg kommer ikke inn på siden for å skrive inn bruker og passord en gang :S
Har forsøkt det ja :S
flere tips?