Får ikke logget på hjemmesiden min lenger

signe
signes bilde
Avlogget
Ble med: 05.11.2011

Jeg kommer ikke lenger inn på hjemmesiden min. Den er lagd med drupal, og jeg valgte å deaktivere den under innstillinger-vedlikehold, slik at ingen skal kunne se siden uten at den er ferdigstilt...

Men nå kommer jeg ikke inn på adminsiden så jeg får logget inn lenger.

hva gjør jeg galt?

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Innlogging

Får du ikke logget inn via domene.com/user

Du må i tilfelle logge på med brukeren du opprettet, da du installerte hjemmesiden.

signe
signes bilde
Avlogget
Nei jeg kommer ikke inn på

Nei jeg kommer ikke inn på siden for å skrive inn bruker og passord en gang :S

Har forsøkt det ja :S

flere tips?

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Hvordan har du lukket hjemmesiden?

Hva er det som skjer, når du går inn på siden?

Har du bare deaktivert siden (i kontrollpanelet), eller har du lagt inn IP-regler i .htaccess filen også?

signe
signes bilde
Avlogget
jeg har ikke lagt inn

jeg har ikke lagt inn IP-regler i .htaccess filen nei. jeg har kun gjort siden frakoblet inne i drupal-administrer-instillinger-vedlikehold...

Og jeg logget inn og ut tidligere i dag uten problemer, men nå går det ikke...

aner ikke hva som har skjedd :s

hjelp!!

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Hva skjer når du går inn på siden?

Ok, men som jeg spurte deg om i den forrige posten; hva eksakt er det som skjer, når du går inn på domene.com eller domene.com/user ?

signe
signes bilde
Avlogget
det skjer ingenting. Jeg får

det skjer ingenting. Jeg får kun opp den siden som alle andre har tilgang til. Altså den blå drupalsiden med beskjeden jeg la inn under vedlikehold. Du kan se selv på jusstudier.com og jusstudier.com/user ... har forsøkt med flere pcer osv så jeg regner med at du vil få opp de samme bildene :)

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Du har lagt drupal i katalogen user

Jeg har rotet litt rundt på siden din nå. Du har jo lagt Drupal i katalogen "user", gå inn på domene.com/user/user, så får du mulighet for å logge inn. Ikke gjør det jeg skrev i den forrige posten.

signe
signes bilde
Avlogget
Hurra!!!! Nå får jeg logget

Hurra!!!! Nå får jeg logget på :D Tusen takk for hjelpen :*

Er det det at jeg tydeligvis har lagt drupal i katalogen user som gjør at man ikke kommer direkte til siden min med domene.com, men må bruke domene.com/user for å komme til forsiden?

Er det i tilfelle mulig å gjøre noe med dette, og eventuelt hva/hvordan?

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Du kan flytte filene i katalogen "user"

:* :* :* <3, lol

Ja, det er dette som er grunnen til at du må gå til domene.com/user/ for å se websiden. Det går fint ann å flytte alle filene fra "user"-katalogen og ned ett trinn, altså til webrooten, for at du skal komme direkte til siden ved å gå inn på domene.com.

Det er mulig du opprettet en FTP-bruker, og satte webrooten til denne brukeren i "user"-katalogen. Du må i tilfellet endre webrooten til denne brukeren, for å få flyttet filene ett trinn ned.

Bra iniativ til side forresten. Stå på!

signe
signes bilde
Avlogget
Alt det der høres jo fint og

Alt det der høres jo fint og flott ut, men jeg må innrømme at det går over hodet på meg :P

Hvis jeg skal redigere FTP-brukeren så må jeg gå inn på cpanelet hos bluehost ov velge FTPaccounts, sant?

Der har jeg tydeligvis tre forskjellige kontoer, men med min forståelse så er det ikke mulig å redigere noen av de? (det eneste jeg får lov til å endre på er Quota?)

Eller har jeg misforstått... er det inne på Filezilla jeg må endre den kanskje? ^^

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Flytte filene via FTP

Da du opprettet webhotellet hos Bluehost, mottok du et brukernavn per epost (Eposten har tittel "Welcome to Bluehost.com"), i høyre kolonne i denne eposten, får du oppgitt "FTP Information", og der står brukeren.

Hvis du logger på med den brukeren, så har du tilgang til katalogen "public_html", som er webrooten – alt du legger i denne katalogen vil være tilgjengelig fra "domene.com".

Det du vil gjøre er å logge på med den kontoen via FTP, (med samme passord som du bruker i cPanel), gå inn i katalogen "public_html" og flytte alle filene du har lagt i "user" til "public_html".

Du skal da se siden din når du går inn på domene.com. :)

signe
signes bilde
Avlogget
Er det mulig å være så

Er det mulig å være så ubrukelig på data som det jeg er? :P

Jeg (tror) jeg gjorde som du sa. Fant den e-posten og logget inn med den infoen. public_html dukket da opp. Jeg gikk inn i den mappen og inn i usermappen og overførte alle filene derfra til public_html.

Når jeg da forsøkte å gå inn på domene.com var den siden lik som før. Men den siden som fra før var full av innhold, altså domene.com/user, ble nå helt tom? :s

Tror muligens det er på tide å gi opp og innta senga. Jeg mistenker at jeg nå har gjort det sånn at jeg må begynne helt på nytt fra begynnelsen... ork! :P

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Det er jo meningen

Det er jo hele meningen - å flytte siden til "domene.com", det skal ikke være noe i "domene.com/user/". Du må også slette katalogen "user", slik at man får logget inn ved å gå inn på domene.com/user.

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.