Får ikke tilgang til kontrollpanelet i WP

Anonym
Anonyms bilde

Har nå fått installert WP, og laget admin bruker og passord. Siden er oppe og går på nettet, men når jeg logger meg inn kommer jeg bare til en blank side.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008

Hvor har du webhotell?

Anonym
Anonyms bilde

Ja, har webhotell hos domeneshop. Men ville siden kommet opp på nettet hvis jeg ikke hadde webhotell? Siden ligger på www.leikvold-racing.no. Jeg kan gå inn der å kikke på siden, men når jeg logger meg inn med brukernavn og passord kommer jeg bare til en blank side og ingenting skjer.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter

Nei, du er nødt til å ha webhotell. Grunnen til at jeg spurte hvor du hadde webhotell, var fordi webhotellene kan ha forskjellige innstillinger. Det kan igjen gjøre at WordPress ikke fungerer som det skal. Domeneshop har imidlertid støtte for alt som er nødvendig for at WordPress skal fungere, så det er merkelig at det ikke fungerer.

Forsøk å laste opp WordPress filene på nytt

En ting du kan forsøke er å laste opp og overskrive alle filene en gang til via FTP. Du trenger ikke installere alt på nytt. Du må bare overskrive de gamle filene med de nye.

Grunnen til at dette kan løse problemet, er hvis noe har gått galt da du lastet opp filene første gangen. Det kan ha gitt feil i filene og således gi feilmeldinger og problemer.

Hvis ikke dette løser problemet så kan vi fosøke å finne andre løsninger, men dette er en god start.

Anonym
Anonyms bilde

Ok. Da prøver jeg det. Takk for hjelpen og GLIMRENDE nettside forresten!

Anonym
Anonyms bilde

Hmmm... Da har jeg lastet inn alt på nytt, uten at det hjalp noe. Når jeg har tastet passord osv. Blir den stående med www.leikvold-racing.no/wp-login.php uten at den kommer seg videre derfra...

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter

Prøv å be om nytt passord via funksjonen under innloggingsskjemaet og se om det nye passordet lar deg logge inn. Si hvordan det gikk uansett om det fungerte eller ikke.

Anonym
Anonyms bilde

Det hjalp heller ikke....

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
  1. Har du installert et nytt theme? Hvis ja, prøv å slette filene via FTP. Prøv å logge inn igjen.

2. Hvis du er komfortabel med å gi meg innloggingsdata til FTP og WordPress, så kan du gjøre det ved å sende meg en mail via skjemaet øverst på Hjemmeside.org. Jeg har hjulpet mange på denne måten tidligere, men jeg forstår at ikke alle er komfortable med å sende meg slik informasjon.

Hvis ikke forslag 1 fungerer og 2 er uaktuelt, så kan du si fra her, så prøver vi en ny løsning.

Anonym
Anonyms bilde

Har ikke installert theme ennå. Sender innloggingsdata nå...

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter

Ok, jeg kommer til å oppdatere denne tråden med løsninger. Jeg antar at det ikke er noe farlig om jeg sletter alt og legger inn ting på nytt?

Anonym
Anonyms bilde

Ingen fare for meg ihvertfall....

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter

Ok, fra nå av vil jeg oppdatere denne tråden med løsninger. Du vil bli varslet via epost-adressen du brukte da du sendte meg detaljene om at det har kommet inn svar i denne tråden. På den måten slipper du å sitte og refreshe tråden. Vær imidlertid oppmerksom på at varslinger kan havne i spamkurven.

Begynner å prøve meg frem nå.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter

Kan du også sende meg informasjon om:

• Databasehost
  • Databasenavn
  • Databasebrukernavn
  • Databasepassord
Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter

Mottatt databaseopplysninger. Forsøk å logge inn i WP nå.

Anonym
Anonyms bilde
Svar til kommentaren

YES!!!! Glimrende!!

Tusen hjertelig takk!

Link hit blir ihvertfall å finne på sida mi!

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter

Supert, og takk for eventuell link. smil

Jeg løste problemet ved å slette alle filene dine og hente dem igjen via noe som heter SSH (man logger seg direkte på serveren) og kjører UNIX kommandoer. Jeg gikk inn og redigerte «wp-config.php» med databasedetaljene og alt fungerte. Dette er ganske avansert, så forslag for å unngå dette ligger under.

Min mistanke er at noe har gått galt med overføringen av filer og dermed at de har blitt korrupte. En idé er muligens å reinstallere FTP-klienten du bruker for fremtidig suksess med overføring av filer. Jeg vet ikke hva du bruker, men jeg anbefaler FileZilla, open source og dermed gratis.

Jeg har slettet alle sensitive opplysninger du har sendt meg.

Anonym
Anonyms bilde

Jeg bruker filezilla. Men jeg sitter på et litt ustabilt mobilt bredbånd, hvis det kan være noe av årsaken...

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter

Det er absolutt mulig at det har vært årsaken da, ja. Da kan det være en god idé å installere themes og plugins (innstikk) direkte via kontrollpanelet i WordPress. På den måten blir de importert direkte til serveren din, og du unngår overføringer via FTP.

Hvis du må bruke FTP, så er det viktig at du ser at alle filene ble overført vellykket. Det er en egen fane nederst i FileZilla som heter "Mislykkede overføringer" eller "Failed Transfers". Se at ikke det ligger noen filer der etter at du har lastet over, og eventuelt last opp de filene som var mislykket igjen.

Lykke til med siten smil

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.