Feil i Internett explorer

Mini
Minis bilde
Avlogget
Ble med: 06.05.2011

Jeg driver å koder en nettside nå, og når jeg viser den i Google Chrome og i Firefox ser det bra ut, mens hvis jeg prøver å se på den i Internett explorer så flytter ting på seg og alt ser bare "feil" ut.

Er det noen som har peiling på hva som kan skylde dette problemet, eller en måte å fikse det på ?

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Hjemmesider i forskjellige browsere

Hei, og velkommen til webutviklingens komplekse verden. Problemet er at forskjellige nettlesere har forskjellige måter å tolke og rendere (vise) websider på. Dette gjør utvikling av layout på nettsider til en utfordrende affære.

Ikke bare er det forskjell fra Chrome, Opera, Internet Explorer og Firefox, men også mellom de forskjellige versjonene av nettleserne! Da jeg gikk fra table-layouter og HTML-kode med fargekoder og over til CSS, var dette et megaslag i ansiktet. Jeg trodde CSS osv ville gjøre ting enklere, i steden opplevde jeg dem som mye mer komplekse. Det synes jeg ikke i dag, heldigvis.

De beste rådene jeg kan gi deg er:

• Definer docutype i begynnelse av koden din, og valider koden! Installer webdeveloper plugin i FF for å gjøre dette enklere. Sørg for at koden er validert!
  • Tenk på hvilke nettlesere folk som kommer på websiden din bruker. (Unge/kyndige bruker nyere nettlesere, mens eldre gjerne kan bruke gamle og utdaterte nettlesere).
  • Fokuser på de mest brukte nettleserne (Chrome, Firefox, Opera, Internet Explorer, Safari)

Hvis du støter på et spesifikt problem, så kan du spørre her.

Jeg pleier å bruke websiden browsershots. Der skriver man inn URLen til siden man ønsker å se i et ekstremt stort antall nettlesere, for så å få screenshots av samtlige.

Mini
Minis bilde
Avlogget
Ble med: 06.05.2011
 Takk takk ! Begynner å få

Takk takk !

Begynner å få det til nå =D

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.