Feilmelding etter å ha installert weather modulen i Drupal

trampeklapp
trampeklapps bilde
Avlogget
Ble med: 21.03.2012

Jeg får følgende feilmelding i Drupal:

user warning: Table 'privatfl_webside.content_node_field' doesn't exist query: SELECT field_name FROM content_node_field WHERE type='location' in /home3/privatfl/public_html/modules/weather/weather.module on line 280.

Feilen kan ses på privatflyger.com, velg "bildegalleri" under "test", deretter "snømann".

Denne feilen kommer opp flere steder. Jeg har akkurat installert modulen "weather" og har fulgt instruksene i readme-fila. Når jeg deaktiverer modulen, forsvinner feilmeldinga. Hva er det jeg overser...??

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008

Er det aktuelt å bruke yr-modulen i steden, eller er det viktig at den kan gi ut værdata fra hele verden?

trampeklapp
trampeklapps bilde
Avlogget

Det er ikke kjempeviktig med værdata fra hele verden, men rå METAR informasjon er viktig.Tviler på at yr-modulen kan vise det.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter

Du driver ikke å legger inn tredjepartsmodulene du laster ned i katalogen "modules/" i rotkatalogen vel?

Du har vel sett videoene hvor jeg gang på gang poengterer at tredjepartsmoduler skal ligge i "sites/all/modules/"?

Alt du legger inn i Drupal etter installasjonen skal befinne seg i subkataloger i "sites"-katalogen! Grunnen til dette er at det blir enklere å oppdatere kjernefiler mv. senere! Dette gjelder moduler, themes, filer og libraries!

I såfall ville jeg deaktivert samtlige tredjepartsmoduler du har lagt i "modules" katalogen og flyttet dem til "sites/all/modules/"-katalogen.

Det kan til og med hende at du må avinstallere modulene og ikke bare deaktivere og flytte dem.

trampeklapp
trampeklapps bilde
Avlogget

Hahaha..... Når du nevner det, så husker jeg vel at du har nevnt noe om akkurat det ja... Ble veldig usikker nå, må sjekke det når jeg kommer på min egen data. laugh  Er derimot helt sikker på at alle andre tredjepartsmoduler jeg har lastet ned er lagt på riktig sted! wink

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter

Feilmeldingen din indikrerer i alle fall at du har lagt denne modulen i feil katalog, og kan sågar være grunnen til feilmeldingene. Det er ingen garanti for at det er dette som er problemet, men det er viktig at du følger dette prinsippet uansett, hvis ikke får du bare problemer på sikt.

Hva er det egentlig du skal lage her? Antar at du er flyger?

trampeklapp
trampeklapps bilde
Avlogget
Modulen var lagt på riktig

Modulen var lagt på riktig sted, men har nå deaktivert den, da det var en bug der som jeg ikke likte.

Jeg tenker å lage en informasjonsside om allmennflyging da jeg selv er interessert i temaet. Har selv et utgått flysertifikat som dessverre er gått ut på dato. En dag derimot....

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
trampeklapp wrote:Jeg tenker

trampeklapp skrev:

Jeg tenker å lage en informasjonsside om allmennflyging da jeg selv er interessert i temaet. Har selv et utgått flysertifikat som dessverre er gått ut på dato. En dag derimot....

Ok, kjipern. Jeg har en drøm om å fly helikopter den dagen jeg blir rik glis Privatlappen er vissnok ikke så dyr i USA, så blir vel til at jeg tar den der, dersom jeg er så heldig. Er ikke sånn kjempe inn i det nå, siden noe slikt er så langt unna, men en dag derimot! glis

Blir spennende å se hva du får til. Virker jo som om du lærer og tar ting fort, så dette blir sikkert et bra prosjekt!

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.