Feilmelding i Drupal Image modul

grol
grols bilde
Avlogget
Ble med: 16.02.2010

Jeg er ikke helt sikker på om jeg skal spøre dere om dette, men jeg har god erfaring med hjelpen jeg har fått fra dere tidligere. Uansett, her kommer problemet:

Jeg får plutselig flere feilmeldinger ifbm. image modulen i drupal:

1 FILSYSTEM.  Mappa sites/default/files kan ikke skrives til. Du må muligens velge den riktige mappa under innstillinger for filsystem  eller endre mappas tillatelser så det kan skrives til den.

2 IMAGE IMPORT. The import directory tmp/image either does not exist or does not grant the web container write permission. Either choose a different directory or create the tmp/image directory and grant write permissions. The Image import module will not function until this is corrected.

3 IMAGE MODULE DIRECTORIES. The image module's image directory sites/default/files/tmp is missing.

Filene og mappene finnes, og mappene er skrivbare. Dette har som nevnt tidligere oppstått over natten og for å være helt ærlig skjønner jeg ikke bæret av dette. Tuuusen takk på forhånd!

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Skriverettigheter og filsystem

Det var merkelig at det har gått fra å fungere til ikke å fungere. Du har sikkert forsøkt det, men sett skriverettigheter på katalogene én gang til, gjerne recursive, slik at undermapper osv også blir skrivbare.

Popp også inn på domene.com/admin/settings/file-system og se til at alt der er korrekt.

grol
grols bilde
Avlogget
Feil funnet

Hei igjen.

Det viste seg at jeg hadde en subclass feil i ftp-programmet mitt etter at jeg kjørte en oppdatering av dette. Dette er nå fikset, men det ga seg utslag i at jeg ikke fikk satt rettigheter til filer/kataloger.

Tusen takk!

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
FileZilla FTP?

Ok, bra du fant ut av det. Var det FileZilla du brukte som FTP-klient eller? Greit å vite hvis flere møter samme problematikken. :)

grol
grols bilde
Avlogget
Helt riktig. Det var en

Helt riktig. Det var en oppdatering på Filezilla og jeg fikk et par feilmeldinger under denne. Jeg måtte fjærne Filezilla fra maskinen og kjøre nyinnstallasjon. Da funka det bra med det samme:-)

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.