Fikk bare lastet ned Drupal 6.26. Må videoen redigeres?

knuten
knutens bilde
Avlogget
Ble med: 11.09.2012

Hei Hjemmeside!

Hvor er Drupal?

. Jeg vil  bli  Drupal-fan og ønsker å komme igang med å lage min hjemmeside så snart som mulig. Jeg har fulgt dine instruksjonsvideoer tilnærmet slavisk. Lastet først ned ConTEXT  og FileZila etter dine anvisninger. Det gikk smertefritt. Etter først å ha prøvd zip valgte jeg også å laste ned Winrar.

Desverre kunne jeg ikke finne at Drupal tilbød meg å laste ned versjon 6.22. Tilbudet er bare versjon 6.26 så langt som jeg kunne se. Muligens en bagatellmessig forskjell, men innholdet av filer i versjon 6 26 er helt anderledes enn det du viser i din instruksjonsvideo. Jeg kan derfor ikke slette og skifte filer, slik du viser i videonen. (dette såfremt jeg skulle oppnå den lykke å kunne åpne filene)!

Problemet er at jeg ikke får opp Drupal (vist filene) i FileZila slik som det skjer på din video etter ca. 4,20 minutter. Hos meg vises bare indexfila til Drupal. :" index.html-20120909-2312.html" og når jeg åpner denne får jeg beskjed om "at target file already exist", med baneanvisng til mappa  der Drupal 6.26 ligger..

Dette kan muligens ha sammenheng med webhotellet? Hva vet jeg? Jeg har ingen sterke følelser til webhotell, og kunne gjerne fulgt dine anbefalinger også der, men jeg betalte for mitt domene hos One.com for tre måneder tilbake, og har liten lyst til å betale enda en gang i år.

(Men på den annen siden ønsker jeg nå å komme igang med mitt konsept og  vil ikke la et relativt lite beløp være avgjørende. dersom det kan ha vesentlig betydning).

Har jeg beskrevet problet tydelig nok? Sannsynligvis ikke, men vet ikke hva jeg skal gjøre nå..

Fikk forresten heller ikke åpnet språkprogrammet i Winrar. Det valgte i stedet å lete etter et åpningsprogram.

knuten

knuten

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008

Ohooo! glis

Drupal 6.26 er den nyeste versjonen av Drupal 6, så kjør på med den. Forskjellen er nok i høyre rute i FileZilla, og det er webhotellet ditt, mens venstresiden er lokalt på din maskin. Du kan se på det som to mapper, og når du flytter filer fra den venstre siden over til den høyre, så laster du dem opp på webhotellet.

Hvis du har One, så ser høyresiden din litt annerledes ut enn det du ser i videoen, men du skal fortsatt legge filene i webroten, slik jeg gjør på min video hvor jeg bruker Bluehost.

Husk også å gå inn i .htaccess filen som ligger i Drupalkatalogen og bruk nummertegnet (#) foran

1. Options -Indexes
  2. Options +FollowSymLinks

Slik at de to linjene ser slik ut;

1. #Options -Indexes
  2. #Options +FollowSymLinks

Dette må man gjøre for å få Drupal til å fungere hos One.

knuten
knutens bilde
Avlogget
Ble med: 11.09.2012

Takk for svar!

Men jeg er redd jeg ikke kom noe videre. Innholdet i htaccess ser slik ut for meg i context, (på begge sider av midtlinja):

# -FrontPage-

IndexIgnore .htaccess */.??* *~ *# */HEADER* */README* */_vti*

<Limit GET POST>
order deny,allow
deny from all
allow from all
</Limit>
<Limit PUT DELETE>
order deny,allow
deny from all
</Limit>

Som du skjønner så kan jeg ikke følge din anvisning da jeg ikke finner de linjene du viser til.

MEN NOK OM ONE.COM!

Jeg tar den fulle konsekvensen av at  jeg ønsker å bruke Drupal som språk og HJEMMESIDE som veileder. Jeg har nå flyttet mitt domene til Bluehost. Jeg regner derfor med at jeg heretter kan følge den brede vei videre. Har enda ikke forsøkt å logge meg inn på FileZila. Skal bare først opprette en database etter dine anvisninger.

Hvis det er noe jeg bør være oppmerksom på så er jeg takknemlig for tilbakemelding!

knuten

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.