Fjerne dato, tid og forfatter på hvert "innlegg". Samt vise hele "innlegg" på sidene.

Anonym
Anonyms bilde

Hei hei :)

Jeg har akkurat kommet igang med hjemmesiden min og holder nå på å fylle den opp med informasjon. Dette går for det meste greit, men irriterer meg en del over dato-, tid- og forfatterlinjen under overskriften på hvert "innlegg". Skulle gjerne ha fjernet dette, siden det blir et veldig bloggpreg over det, men finner rett og slett ikke ut hvordan! I tillegg fortviler jeg over at "innleggene"  blir kortet ned, slik at man må trykke "les mer" for å se resten.

Er usikker på om jeg har sett svaret på dette  i noen av de geniale videoene dine, men husker i så fall ikke hvilken. Tenkte derfor jeg at jeg kunne spørre deg, siden det er takket være deg at jeg i det hele tatt har en hjemmeside nå. :)

Kunne du ha hjulpet en stakkars nybegynner? ;)

Vennlig hilsen Christine.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Fjerne forfatter, dato, klokkeslett og kontrollere teasere

Heppa - for å fjerne dato, navn og klokkelsett fra forskjellige innholdstyper går du inn i "administrer" - "utseendemaler" - klikker "konfigurer" ved siden av themet du bruker. Du kommer da til en side hvor du kan velge diverse for websiden din.

Helt øverst har du en knapp som heter "Globale innstillinger", trykk på denne. Du kommer da inn til en administrasjonsmeny hvor du kan stille inn diverse som skal gjelde uansett theme. På høyre side kan du aktivere og deaktivere hvilke innholdstyper hvor forfatter og så videre skal vises.

Angående teasere: Du får vel sett alt innholdet når du klikker deg inn i en node? Du vil vel ikke at alt innholdet av en node skal vises når den listes opp? Usikker på hva du mener her.

Anonym
Anonyms bilde
Da løste alt seg!

Tusen takk for hjelpen, da fikk jeg løst det problemet! :)

På forsiden ønsker jeg at det kun skal være ett innlegg hvor jeg ønsker folk velkommen og forklarer hva hjemmesiden min inneholder osv. Problemet var at man var nødt til å klikke på "les mer" for å se hele teksten. Vet ikke om du forsto noe mer nå, men det går uansett bra siden jeg fant ut hva jeg skulle gjøre. :)

Igjen, tusen takk for all hjelpen, både her på forumet og gjennom videoene dine!

Christine.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Standard forside eller formål med hjemmesiden

Ja, OK, da skjønner jeg hva du mener. Siden du har funnet det ut, så er det ikke sikkert dette er så viktig for deg som for andre som leser tråden. Her er i alle fall to måter å løse problemet på:

1. Man kan sette en bestemt node som forside
  2. Man kan skrive et formål med websiden

Begge løsningene utføres fra menyene under "Administrer" / "Nettstedsinnstillinger", eller domene.com/admin/settings/site-information

Vær oppmerksom på at det er themet du bruker som velger hvor innholdet du plasserer i feltet for "Formål" plasseres.

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.