Fjerne innlogging

boerboel
boerboels bilde
Avlogget
Ble med: 04.10.2011

Går det ann å fjerne innloggingen, slik at bare webmaster kan se den og logge inn? Evt. fjerne alternativene med å opprette ny bruker, slik at det kun er webmaster som får logget inn?

Håper du skjønte hva jeg mente... ;)

Dette skal være en hundeklubb-nettside uten forum, så trenger ikke mulighet for innlogging eller at brukere kan gjøre endringer...

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Deaktivere brukerregistrering og fjerne loginboks

Alt er mulig, spørsmålet er bare hvordan :)

For å deaktivere muligheten for registrering, må du gå til domene.com/admin/user/settings, der kan du velge "Kun administrator kan opprette nye kontoer".

For å fjerne loginboksen på siden, gå til domene.com/admin/build/block, der deaktiverer du "Pålogging", ved å dra den ned til deaktiverte blokker.

Ved å gjøre dette, er det kun administrator som kan opprette nye kontoer, og spørsmål om brukernavn og passord er borte. Hvis du skal logge inn, så må du gå til domene.com/user. Du må med andre ord huske denne adressen. :)

Olee
Olees bilde
Avlogget
Ble med: 07.01.2012
For å fjerne logingboksen på side

Hei. Det gjelder "For å fjerne loginboksen på side"

Bare for at jeg har forstått det riktig så logger man da inn ved å skrive inn nettadressen + brukernavn? F.eks hjemmeside.org/brukernavn? Jeg prøvde det på min hjemmeside og fikk da til svar at denne siden eksisterer ikke (men den dukket opp) er det bare et normalt svar man får ettersom denne adressen ikke fins? Tro om du har forstått hva jeg menersmil)

Mvh Olee

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Fjerne innlogging

@Olee: Nei, ikke helt.

Hvis du fjerner blokken med innlogging, så går du til domene.com/user for å logge inn. User parameteren skal ikke byttes ut med noe, men være user. Hvis du har doment abc.com, så går du til abc.com/user smil

Du får da opp et skjema hvor du logger inn med brukernavn og passord :]

Olee
Olees bilde
Avlogget
Ble med: 07.01.2012
Ok. Så enkelt ja det ble noe

Ok. Så enkelt jasmil det ble noe annet. Takker.

Mvh Olee

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.