Forandre "overskrift" i themes...

Ylva
Ylvas bilde
Avlogget
Ble med: 17.03.2010

Hei!

jeg er fullstendig grønn på dette med å lage hjemmeside,men er ganske fornøyd med meg selv.Har jo kommet ganske langt likevel...

Har lastet ned et themes fra Drupal som heter "Gardening". Problemet er at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal fjerne "Drupal garden" logoen eller hva jeg skal kalle det....hehe! Vil at det skal stå noe annet der...

kan noen hjelpe meg??

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Bytte navn, slagord og logo på hjemmeside

Hei, ja, dette kan jeg hjelpe deg med.

Vanligvis endrer man navnet og slagordet på websiden på denne måten: Klikk på administrer / nettstedsopplysninger - eller - gå til domene.com/admin/settings/site-information

I ditt theme er det i logoen du finner "Drupal Garden", så du må bytte logo. Gitt at du har din egen logo: Klikk administrer / utseendemaler / konfigurer (Gardening themet). Du kommer da til en egen side hvor du kan laste opp din egen logo m.m.

Ylva
Ylvas bilde
Avlogget
Bytte navn,slagord og logo på hjemmeside.

Tusen takk for hjelpen :)  klarte å fjerne logoen som var der...men klarer ikke å laste opp ny logo? Jeg får jo opp navnet på hjemmesiden,men ikke mer enn det. Skal det ikke gå ann å laste opp et bilde f.eks? Det jeg tenker mest på er egentlig en logo som er en annen skrifttype..en jeg har laget,men ikke klarer laste opp...

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Legge inn logo

Joda, det skal fungere fint det. Hva skjer når du forsøker å laste den opp? Har du fjernet haken i boksen over opplastingsfeltet, mao der det står "bruk standardlogo"? Fjern i såfall haken hvis den er der.

Hvis du får feilmeldinger el.l. når du prøver å laste opp logoen din, gjør dette:

1. Logg på webhotellet med FTP
  2. Last opp logoen i katalogen sites/all/themes/DITT-THEME
  3. Skriv inn "sites/all/themes/DITT-THEME/NAVNET-PÅ-LOGO i feltet "Stien for logo"
  4. Lagre innstillingene

Feltet "stien for logo" finner du når du klikker konfigurer-linken på themet du har valgt under "Utseendemaler".

Ylva
Ylvas bilde
Avlogget
Legge inn logo.

Hei!

Er godt i gang med hjemme siden min,men får fortsatt ikke lastet opp noen logo. Skjønner ikke hva jeg gjør galt. Har fulgt beskrivelsene dine til punkt og prikke,men det skjer ingenting.Jeg får heller ingen feilmeldinger når jeg prøver. Jeg har forøvrig byttet theme til Beesparadise,men likevel får jeg det ikke til...kjedelig med nettside uten noen form for logo

boerboel
boerboels bilde
Avlogget
Ble med: 04.10.2011
Hei!

Dette er jo et veldig sent svar, så du har nok funnet det ut innen denne tid, men:

Gå inn på konfigurer - globale innstillinger(eller evt. ditt themes innstillinger)

Under logo får du opp alternativene å huke av for themets logo, sette inn egen sti til din logo, eller laste opp fra din pc.

Huk bort å bruke themets logo, og last opp din logo via "bla gjennom" knappen.

Trykk deretter lagre innstillinger i bunn av siden.

Din logo skal da vises øverst.

Nå er jeg ikke helt sikker, men vil tro det må være en bildefil... :)

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.