Forsiden vises ikke når jeg går på domene

Anonym
Anonyms bilde

Hei!

Er helt fersk på dette område og håper å kunne få hjelp her. Har kjøpt ett domene gjennom web10 og hjemmesiden er laget i Dreamweaver og er klar for publisering.

Men i det jeg går inn på adressen kommet det opp "Hosting by Talk Active." For å komme inn på min forside må jeg skrive inn "forside.index.html"

Det jeg ønsker er at når jeg går inn på www.domene.net skal komme direkte inn på min forside eventuelt at den linkes over slik at når jeg går inn på www.domene.net linkes den over til www.domene.net/forside.index.html, slik at jeg kommer direkte inn på forsiden. Håper dette var forstålig og at noen kan hjelpe.

M.v.h

Tobias  

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Skift navnet på filen til index.html

Hei, Tobias.

Det ser ut til at du har kalt forsiden på hjemmesiden din for "forside.index.html", filen må hete "index.html". Hvis du har kalt den "forside.index.html", så må du altså skifte navn til "index.html". Grunnen er at webserveren serverer visse filer automatisk, og standarden er at filen heter "index".

Hvis det allerede ligger en fil i webrooten som heter "index.html", "index.php", "index.asp", el.l. så sletter du den.

Anonym
Anonyms bilde
Takk!

Det fungerte. Tusen takk for hjelpen!

Tobias

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.