Fjerning av lenker i theme og skifte forsiden i Drupal

H_Vard16
H_Vard16s bilde
Avlogget
Ble med: 23.09.2010

Lenker

Okei, så problemet nå, det er at jeg veldig gjerne vil fjerne det som heter for lenker helt nederst på siden. Det vil da være primære, eller sekundære lenker. Hvordan får jeg fjernet disse? Jeg vil ikke ha de der, i det hele tatt. Må jeg sette en blokk der, eller nå i den duren? Eller kan jeg gå inn i kildekoden, å fjerne hele greia? 

Hadde vært utrolig fint å få de vekk. :)

Forsiden

Så var det denne da. Jeg har veldig lyst til å få vekk det som står angående "Velkommen til det nye drupalnettstedet ditt". Det er sikkert noe kjempelett, som jeg bare har oversett eller noe sånt. Men er det noen som kan forklare hvordan jeg gjør dette? 

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Egen forside med Drupal

Én måte er å opprette en egen nodetype spesielt for dette. Kall den f.eks. forside, og lag et eksemplar. Deretter går du til domene.com/admin/settings/site-information og setter inn path (stien) til forsiden din der. Vips, dette blir den nye forsiden din.

H_Vard16
H_Vard16s bilde
Avlogget
 Okei, flott! :D  Hva med

Okei, flott! :D 

Hva med lenkene da? "Drupal temaer | Hostgator kupongen | WordPress temaer "

www.defluo.net -> helt nederst på siden. Er det mulig å fjerne de?

EDIT: BTW, når jeg opprettet en node og la den over til forsiden, så får jeg tilgang nektet. Hvilken tillatelse må jeg åpne?

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Fjerning av linker i theme og nodetillatelser

Du har høyst sannsynlig ikke gitt alle brukergrupper tillatelse til å se på noder. Er det ticket av for alle op "se på innhold" under "node modul" (i tillatelser)?

De linkene kan være satt inn på forskjellige måter, avhengig av hvordan forfatter har gjort det. En mulighet kan være følgende: For å fjerne de linkene, sjekk katalogen med themet du bruker. Se etter fila "template.php", gå inn i den og sjekk om du finner teksten som lager linkene der. Fjern teksten, men pass på at du ikke messer til syntaksen i fila. Skift ut fila, og se om det fungerer.

H_Vard16
H_Vard16s bilde
Avlogget
 Ja, det er ticket av for

Ja, det er ticket av for alle på den.

Linkene fikk jeg vekk! :) Takk for hjelpen :D

Edit: Det som er, det er at jeg må ticke av for administrere noder. Men da får alle tilgang til å gjøre hva de vil med det. Og det skal de ikke ha!

Edit to: Den eneste måten jeg tror jeg kan få gjort det på den måten jeg vil, er å gå inn i selve filen hvor teksten ligger. Vet du hva den heter? :)

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.