Doggerbanken – min første webside

The Dogger
The Doggers bilde
Avlogget
Donator
Ble med: 14.03.2010

hei

www.doggerbanken.com er min første webside, hva syntes dere??

Har brukt ca 3 uker på å få den som det er nå ( var helt noob til å begynne med - snitt 2 timer hver dag)

Innhold er om miljøet, men hensikten var å kunne forstå cms, mysql, php og lære om html og css, har brukt joomla som cms og er fornøyd med den.

Har forsket litt på drupal, har laget eget localhost med xampp....og ser drupal er lik på noen måter men litt tungvint  i forhold til joomla, dette er vel p.g.a. jeg valgte joomla første ;-)

stemmer det att mambo eller mumbo eller noe er hvor de fleste linux baserte cms-er stammer fra?

si hva du /dere mener om sida (jeg tåler masse kritikk)

Må si takk for all info på hjemmeside.org har fått utrolig mye hjelp fra denne sida.... den dagen jeg blir rik så kommer jeg til å trykke på donate knappen!!!

merk... har endelig fått siden på top 10 i google søk motor hvis du søker etter doggerbanken (litt stolt;-)

woohoo....

ThomasK
ThomasKs bilde
Avlogget
Donator
Ble med: 30.12.2009
Siden ser jo grei ut. Det som

Siden ser jo grei ut. Det som er, er at du har brukt en Template da så både design og mye av arbeidet med oppbygginen av siden er vel ferdig utført. Bare å fylle inn innholdet du ønsker samt velge hvilke elementer/funksjoner du vil ha fra ett "galleri".

Ikke frekkt med altså, bare litt vanskelig å gi en konstruktiv kretikk på ett temlatebasert nettsted. for min del altså.

Eneste jeg kan bemerke er teksting og skrivefeil.

Du har endel som ikke er oversatt bland annet...

På høyre side har du ett felt (Feed) som spessielt på Eko Logisk er helt ubruklig. Alt for mye tekst. Samme gjelder Miljøendringer.

med hilsen
Thomas Kile

The Dogger
The Doggers bilde
Avlogget
Donator
hei og takk for info...for 3

hei og takk for info...

for 3 uker siden visste jeg så si ingenting om websider ( hadde ikke hørt om joomla.... ikke filezilla heller)

templaten er ikke en ferdig template har brukt et program til å lage den (er vel nr 15 av de jeg har laget) trodde det var det vanlige?

bilder osv er tatt fra visse steder på nettet har ikke kamera for å ta selv.

jeg er klar over innhold og staving er tynt men har ikke fokusert på dette, oversetting trodde jeg var greit (må se litt nærmere på det, skulle være oversatt alle sider- bruker joomfish)

takk for tilbakemelding, har litt mere å endre på nå :-)

hilsen

The Dogger ;-)

woohoo....

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Tilbakemelding på doggerbanken

Tjena, hei og velkommen.

Har nå sett litt på siden din, jeg også. Og du skal ha skryt for god progresjon! Det ser jo ut til at du har forstått viktige ting, og jeg synes det er bra at du konsentrerer deg om et tema.

Hvis jeg skal komme med én kritisk tilbakemelding som jeg synes du bør gjøre noe med, så gjelder det fargevalg og illustrasjonsvalg i themet ditt. Det er jo veldig individuelt hva man synes om layout osv, men noen retningslinjer kan være kjekt å følge, og én av dem er litt dette med at det bør være sammenheng mellom innhold og utseende.

For å spørre deg: Synes du webdesignet på siden uttrykker en 'grønn profil'?

Jeg tror det er enklere å appellere til mijøfantastene med en grønn profil fremfor dystre farger. Grunnen til at jeg sier det er fordi de "store" som henvender seg til denne gruppen bruker denne strategien.

Det kan godt hende du har valgt en annen strategi da. F.eks. appellere til dystre spådommer om fremtiden om man ikke handler og så videre, så for all del: Det jeg sier er ikke noe fasitsvar. Det kan jo være greit å differansifiere seg fra "megnden" også!

Uansett, synes du gjør en god jobb og du lærer fort. Det er gøy å se at folk engasjerer seg og lærer nye ting, webutvikling er både billig, kreativt og spennende! Stå på!

Må si takk for all info på hjemmeside.org har fått utrolig mye hjelp fra denne sida.... den dagen jeg blir rik så kommer jeg til å trykke på donate knappen!!!

Du trenger ikke vente på rikdom, blir glad for en 10er, jeg! :D

The Dogger
The Doggers bilde
Avlogget
Donator
heitakk for positiv

hei

takk for positiv tilbakemelding :-)

har prøvd mange design typer og blir aldri helt fornøyd, men er helt enig att dette er noe jeg må jobbe med spesielt miljø- grønn og hvit kansje :-)

Du trenger ikke vente på rikdom, blir glad for en 10er, jeg! :D

ok skal prøve donate knappen din :-)

(var litt moro å få til donate knappen via paypal- dumt att de tar 10% av det i gebyrer)

woohoo....

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Flere tilbakemeldinger

Ja, hvit/grønn og andre "naturlige" farger er nok veldig passende på en webside som din. Hva betyr egentlig doggerbanken? Hva ga opphav til dette navnet?

Kan relatere til at det er vanskelig å velge design, ja. Personlig liker jeg ikke designet på Hjemmeside.org, men det ser ut til at folk liker det, så da spiller det ingen rolle hva jeg synes. Det viktigste på et nettsted er uansett innholdet du har på den.

Se på Wikipedia, den ser jo ikke ut, men er en av verdens mest besøkte sider. Det samme gjelder Facebook. Konsentrer deg primært om at ting skal være brukervennlig og innholdet interessant så skal du se at det er det viktigste.

På en side som din kan du fortelle om

• kildesortering
  • hvordan man har egen komposthaug som lager matjord, hvor man igjen kan plante ting
  • hvordan man minsker sitt carbon footprint og så videre.

Slike ting kan du gjøre i videoer, f.eks. lage en videoserie om kompostering, der du først kildesorterer for å luke ut ting som blir til jord, så kompostere det så det blir til jord, deretter plante noe som vokser og avslutte med at du koser deg med frukten/potetene eller hva det nå måtte være du finner på å plante i jorda.

Litt sånn: Lage noe med minst mulig ressurser og mest mulig resirkulering. Uavhengig av om global oppvarming er et faktum eller ikke, så er resirkulering veldig viktig.

Tusen takk for donasjonen

Takker hjertlig for donasjonen! Selv synes jeg det er viktig å donere litt når man liker noe, og derfor donerer jeg stadig. Sist ute var Khan Academy på Youtube fordi han har lært meg utrolig mye og spart meg for mye hodebry i forhold til matematikk.

Jeg vet det sitter en bak prosjektet og blir kjempeglad når han får beskjed om at det har kommet en donasjon. Slik er i alle fall jeg. Så igjen, tusen takk. Donasjonen din vil gå inn i et "fond" som skal gå til ny (backup) strømforsyning til serveren Hjemmeside hostes på.

Tror jeg skal sette opp en egen side hvor jeg viser hvor mye fondet er på og hva penger fra fondet har blitt brukt til hvis det kommer inn noe særlig.

The Dogger
The Doggers bilde
Avlogget
Donator
hei og takk igjen for mye bra

hei og takk igjen for mye bra info....

har endret litt på stilen igjen  :-)

Navnet doggerbanken kom egentlig fra noe jeg så på nyhetene en stund tilbake, statoil skal investere masse penger i et område "the dogger bank" utenfor england, vindkraft er hva de skal satse på.

doggerbank

det + en kombinasjon av å finne et bra domenenavn ga utslag for doggerbanken, det var egentlig doggerbank.com jeg ville ha men den var opptatt...

miljø osv kom litt etterpå, tips av en kompis (han er også blitt bitt av cms buggen- det var han som fant hjemmeside.org)

bra ide det med hva donate pengene går til !!

Takk igjen for info om siden min, veldig greit å få litt innspill og nye ideer :-)

woohoo....

Anonym
Anonyms bilde
Hmmm...

Ja, du laget din første webside i mars 2010 og i april 2010 har du startet et webdesign-firma... Hmmm.. Kontakt-telefonen din er nummeret til Extenso, som også er det eneste firma dere har som referanse... dette lukter svidd...

The Dogger
The Doggers bilde
Avlogget
Donator
Re.hmmm...

Lukter svidd, takk for det...

Jeg har laget min første webside med joomla som ble lagt ut i mars 2010...( begynte å lage siden lenge før den ble lagt ut)

Webdesign-firma jeg har startet er et ANS, altså det er ikke bare meg som har startet firmaet, kompanjongen er meget dyktig innenfor webdesign og har driftet et annet firma nå i snart 8 år.

Extenso er firmaet jeg jobber for til vanlig og faller naturlig for å bruke denne side som referanse, jeg har laget mange hjemmesider og stortsett har disse vært foreninger osv.. Extenso sin side er det første hjemmeside som er av "bedrift" typen og laget av meg med joomla.

Hjemmeside.org trodde jeg var til å vise frem hjemmesider og få tilbake konstruktiv tilbakemeldinger og hjelp, at det lukter svidd av hva du oppfatter hva jeg har gjort er lite trivelig - for det har blitt brukt mange timer med forskning med joomla, om dette er noe jeg syntes er morsomt og vil drive med på fritiden min er vel bare positiv. 

Du har tidligvis brukt litt tid på å se på sidene jeg har laget- doggerbanken, kingfish og extenso (det er mange flere)

Tilbakemelding om sidene hadde vært ok - har du noen hjemmesider som jeg kan se på?

Mvh

The Dogger

woohoo....

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.