Forum i Drupal

Anonym
Anonyms bilde

Har aktivert "Forum" i Drupal og laget en tråd. I tillegg har jeg laget en "blokk" som vises i høyre stolpe. Her vises artiklene. Hvorfor kommer "Forum" frem på høyre skjermbilde under artiklene. Dette ønsker jeg ikke. Har også opprettet en egen "Nettside" som er knyttet opp mot hovedsiden vha "sti". Her dukker jaggu også "Forum" opp. Hvordan få "Forum" til å vises f.eks kun i venstre stolpe og ingen andre plasser.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Blokker i Drupal

Menyer og mye annet er blokker i Drupal, og ofte kommer tilleggsmoduler med egne blokker. For å administrere hvor blokker skal plasseres går du til administrasjonsmenyen for blokkene. Den finner du her: domene.com/admin/build/block - Derfra kan du dra og plassere de blokkene du vil vise, og de du ikke vil vise.

I tillegg kan du endre overskriften på blokkene, hvilke roller som skal se dem og hvilke som ikke skal se dem. Videre kan du velge hvor en gitt blokk skal vises og ikke vises. F.eks. kan du definere at en blokk kun skal vises på forsiden, evt. alle andre sider enn forsiden. Disse tingene kan du stille inn ved å klikke deg inn på "konfigurer" for den aktuelle blokken.

Har også opprettet en egen "Nettside" som er knyttet opp mot hovedsiden vha "sti".

Her er jeg usikker på hva du mener. Du har laget litt innhold i innholdstypen "Nettside", og når du klikker deg inn på denne noden, så ser du "Forum"-blokken? I såfall, se løsningen på hvordan man styrer blokkene ovenfor.

Spør hvis det er noe som ikke er klart, eller dersom jeg har misforstått problemet ditt. :)

Anonym
Anonyms bilde
Forum

Har et problem med forum eg og som eg ikkje finner ut av.

Har hukka av og aktivert forumet, men lurer på korleis eg kan legge det til på frammsida. Finner ikkje ut korleis eg kan legge til Forumet i ein meny. Eller korleis eg får lagt ut link til og komme inn på forumet

Håper på svar

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.