Hvordan lage profesjonelt forum i Drupal

trampeklapp
trampeklapps bilde
Avlogget
Ble med: 21.03.2012

Hei

Hvordan får jeg lagd et profesjonelt forum slik som på hjemmeside.org i Drupal?

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Forum i Drupal

Her har jeg blant annet brukt advanced forum med påkrevde tilleggsmoduler og noe egen justering for å få det slik jeg vil.

Hvis du skal lage et fora som dette, så må du lese hele nedlastingssiden til advanced forum modulen. I tillegg anbefaler jeg at du leser README.txt filen som følger med godt.

Installere det samt de tilleggsmodulene som er påkrevd og huske å sette riktige rettigheter m.v. under tillatelser i Drupal. Du burde også opprette noen brukerroller og gi dem forskjellig adgang. For å unngå ekstremt med spam anbefaler jeg reCaptcha og Botcha modulene.

trampeklapp
trampeklapps bilde
Avlogget
Ble med: 21.03.2012
Forum i Drupal

Finnes det en norsk oversettelse til advanced forum? Og hvordan installeres i så fall denne?

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Oversettelse av advanced forum

Ja, det finnes, men jeg ville satt opp automatisk oversetting for alle installerte og fremtidige moduler du vil installere. Jeg har laget en egen guide om hvordan man setter opp automatiske oversettelser av moduler og brukergrensesnitt her.

Det kan være en idé å lese hele guiden, også om manuelle oversettelser for dypere forståelse, men strengt tatt så holder det å sette opp en automatisk løsning jf. guiden samt sette opp en cron job som beskrevet i guiden.

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.