Har fulgt guiden Hvordan bruke HTML editor på webside med Drupal publiseringsverktøy

trampeklapp
trampeklapps bilde
Avlogget
Ble med: 21.03.2012

Har fulgt guiden din til punkt og prikke, men ingen av modulene er tilgjengelig under "moduler" på hjemmesiden...

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Har fulgt guiden Hvordan bruke HTML editor på webside med Drupal

Hei,

Jeg regner med at du mener videoguiden hvordan få HTML editor på ditt Drupal nettsted. Den videoen er laget for flere år siden, men den går fint ann å følge enda. Jeg har likevel laget en nyere versjon som er enklere å følge, og den ligger foreløpig her: Installasjon av CKEditor og WYSIWYG i Drupal.

Jeg driver med oppdatering av tidligere materiale for å lage det bedre, og den videoguiden du har sett vil bli oppdatert i løpet av uken. Med det sagt så skal den fortsatt fungere.

Hvorfor ser du ikke modulene?

Du ga meg dine ftp-detaljer tidligere, så jeg tok meg friheten til å logge på. Det viser seg at du har lastet opp komprimerte filer.

Du er nødt til å pakke opp filene og laste opp katalogene. I katalogen din public_html/sites/all/modules/ ligger det fire filer på ditt webhotell:

• imce-6.x-2.3.tar
  • imce_wysiwyg-6.x-1.1.tar
  • input_format_permissions-6.x-1.0.tar
  • wysiwyg-6.x-2.4.tar

Du kan i såfall laste ned og installere komprimeringsprogrammet WinRAR for å pakke opp .tar-filer. Alternativt kan du laste ned ZIP-filer fra Drupal og pakke dem opp. Både Mac og Windows har native support for ZIP. smil

trampeklapp
trampeklapps bilde
Avlogget
Ble med: 21.03.2012
Jeg våknet brått i natt og da

Jeg våknet brått i natt og da kom jeg på at grunnen måtte være akkurat som du skriver, at jeg ikke hadde pakket dem ut. Sjekket dette i dag og det er akkurat som du sier. Jeg hadde pakket dem ut, men klart og laste opp de innpakkede filene... Ikke greit når det går litt vel fort i svingene.... blunk

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Har fulgt guiden Hvordan bruke HTML editor på webside med Drupal

Hahahaha, ja, jeg bråvåknet gjennomvåt av svette fordi jeg glemte å fortelle deg at du burde bruke CKeditor og ikke FCKeditor selv.

CKEditor er den nye versjonen (og den vi bruker her i foraet). Husk å ikke velge Drupalversjonen, men standardversjonen av CKEditor! smil

Dette blir no berre lækkert! smil

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.