Kjøre funksjoner på et visst tidspunkt.

Vendetta
Vendettas bilde
Avlogget
Ble med: 25.12.2009

Hei jeg lurer litt på hvordan man kan gjøre en funksjon på en vis tid på dagen, Si på et mafia spill så kanman gjøre en krim funksjon klokka 15:00 og ikke noe senere / tidligre en det. Er det no måte det går an og gjøre på?

Det jeg skal ha det til er et rente system så spillere får penger klokken 24:00

Håper dere skjønner hva jeg mener :P vis dere ikke gjør det så si i fra så skal jeg prøve og forklare så godt jeg kan :P

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Sjekke klokkeslett

Ja, du kan legge inn en if-statement som sjekker om tiden på serveren er over et visst klokkelsett.

Her er en kort implementasjon.

<?php
/** 0 - 24 **/
if(date('G') < 13) {
  print
'Klokken er mindre enn 13:00';
} else {
  print
'Klokken er mer enn 13:00';
}
?>
Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Tidskript

Her kjører jeg skriptet.

Klokken er mindre enn 13:00

Vendetta
Vendettas bilde
Avlogget
Takk for kjapt svar, men er

Takk for kjapt svar, men er ikke akkurat det jeg tenkte på. Ved å gjøre en slik sjekk er man avhengig av at noen spør hva klokken er, det jeg er ute etter er en automatisk funksjon som utføres på serveren uavhengig av requests fra klient.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Cron jobs

I så tilfellet: Lag et PHP script som utfører funksjonene, dvs. kalkulerer renter, oppdaterer database osv. Deretter setter du opp en såkalt cron job, her ser du hvordan man bruker cron for å kjøre scriptet på angitte tidspunkter. (Vet fra før av at du har webhotell fra One, der kan man ikke sette opp cronjobs. Det er straffen for å velge det billigste webhotellet, dessverre).

Vendetta
Vendettas bilde
Avlogget
Takker, det var det vi lette

Takker, det var det vi lette etter :) vi får bruke den første løsningen til vi får oppgradert hosten

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Kjøring av script

Ja, dere får inkludere filen etter klokkeslettet inntil det er kjørt da vett. Eventuelt får dere se rundt på nettet om det er noen gratistjeneste hvor dere kan legge inn URL til script dere skal ha kjørt, samt når det skal kjøres. Det finnes sikkert noen som er greie og har laget en slik tjeneste.

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.