Gratis webhost

huva321
huva321s bilde
Avlogget
Ble med: 10.05.2010

Jeg ser etter et nettsted som tilbyr gratis webhost og FTP. Skal til og prøve 000webhost men jeg lurer på om det finnes andre nettsted der ute. jeg har googla litt selv etter en annen webside som tilbyr gratis hosting men uten hell. Jeg serogså etter noe kode som gjør at jeg kan holde styr på hvor mangesom har vert innom nettsida mi. Ja, jeg vet at det er sterkt anbefalt med hosting løsninger der du betaler, men for øyeblikket har jeg ikke muligheten til dette. Håper dere kan hjelpe meg smil 

Lager en nettside som skal handle om data maskiner og gaming :D

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Gratis webhost

Skal du drive med utvikling eller skal du publisere et nettsted? Jeg mener: Man kan installere f.eks. Wamp på en lokal maskin hvis man skal sitte og drive med utvikling.

Jeg har dessverre ikke noe greie på gratis webhosting, og jeg skal ikke komme med lange taler, men sørg i alle fall for å ha backup av alt hvis du går for en slik løsning. Hvis de finner på å stenge deg inntil du betaler eller noe i den duren, så har du i alle fall ikke mistet noe av arbeidet ditt.

Du får gratis statistikk av Google gjennom Google Analytics. Det er en helt sinnsykt bra tjeneste som gir deg masse informasjon om de som besøker websidene dine.

huva321
huva321s bilde
Avlogget
Gratis webhost

Har fikset det nå, endte opp med coffecup sin webhost siden jeg bruker de andre produktene derifra smil takk alikevel. eneste minuset er at jeg får mittdomene.coffecup.com som domene, men det kan jeg endre på når jeg kan betale for tjenesten.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Gratis webhost

Hmmm, tenker at jeg har vært lite til hjelp her, så jeg poster et noe lengre innlegg med mine tanker rundt det jeg har sett her.

000webhost VS coffecup

Jeg ser at coffecup tilbyr en gratispakke, men jeg vet ikke om jeg ville gått for den.

Det ser ut som om 000webhost er mer fleksibelt, fordi de har PHP, MySQL og så videre. Det kommer selvfølgelig ann på hva du skal bruke dette til, men hvis du har planer om å kode script som lagrer ting i databaser og greier så er nok 000 best.

Det virker som om coffecup prøver å selge en haug av ting som er gratis i utgangspunktet, som HTML (kode) editor, FTP-klient og informasjon om bruk av HTML og liknende. Det finnes manualer for PHP på php.net, HTML, CSS, JavaScript og mye mer på W3Schools. Til koding kan du bruke netbeans eller ConTEXT editor og FileZilla er en suveren og gratis FTP-klient.

Pass på at du ikke går på noe du ikke trenger nå da. smil Det er smart å holde seg mest mulig til open source basert programvare, siden dette ikke er noe som forsvinner hvis et selskap går konkurs eller endrer strategi osv. smil

Sette opp webserver hjemme

Har du stabil nettlinje, en maskin som alltid kan stå online og samtidig er fysen på å lære litt om serverdrift, så kan du smelle opp en WAMP-server og kjøpe et domene fra namecheap.com kjempebillig. Tror domene uten webhotell ligger på type 60 kroner i året, litt avhengig av TLD (Top Level Domain, dvs net, com, info el.l.). Det forutsetter at du peker domenet til IP-adressen din da, samt åpner port 80 i routeren. Hvis du har dynamisk IP som endrer seg, så kan du sette opp oppdatering av den dynamiske IP-adressen mot namecheaps DNS (Domain Name Servers).

huva321
huva321s bilde
Avlogget
Gratis webhost

For øyeblikket har jeg ikke noen datamaskin som kan stå på hele tiden nei, men planlegger og bygge en dersom jeg får penger. Ognår det gjelder å åpne porter så fungerer det ikke med vår ruoter sur

Jeg har brukt coffecup sine produkter tildigere, da jeg første begynte med html koding og sånn. Jeg har ikke vidre så store planer om og lære meg med php og sånne greier, men kanskje om et år eller to da jeg får større forståelse for slike ting. 

så for meg akkurat nå er den beste løsningen coffecup, jeg synes at det var enkelt og greit og sette op FTP klienten mot s-drive, som er hosting løsningen dems.

jeg kommer ikke til og bruke noe penger på coffecup sine nettsider, da jeg har Filezilla siden coffecup FTPen ikke kan brukes gratis etter 7 dager. men jeg finner sikkert en nettside der jeg kan få tak i det gratis. 

bruker w3schools og denne nettsiden når jeg skal finne informasjon eller vil lære meg noe nytt, så coffecup får aldri mine penger fordi jeg får enekelt tak i alt de kan tilby på andre nettsider. Det tar bare litt lengre tid og sette opp.

Takk for hjelpen og jeg skal putte en link eller no, til dette nettstedet på nettsiden min. Adressen er ddg.coffecup.com (du kommer første gangen inn på coffecup sin hjemmeside, men andre gangen du prøver kommer du til min side.

huva321
huva321s bilde
Avlogget
Gratis webhost

ser ut som om jeg endrer opp med 000 hosten alikevel :/ jeg kunne nemlig ikke lage lenker til andre nettsteder med s-drive.

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.