Hindret tilgang til eksisterende hjemmeside

Anonym
Anonyms bilde

Jeg var nysgjerrig på om Drupal kunne brukes til å forbedre vår eksisterende hjemmeside og ble revet med av videoen og de anbefalte endringene ble gjort ved hjelp av Notisblokka. Først mot slutten, da videoen pekte på et vanlig problem angående "Adgang forbudt" osv ble jeg litt i tvil om det lar seg gjøre å jobbe opp mot et allerede eksiterende nettsted. Og nå kommer jeg til kjernen i problemet: Jeg får ikke lenger tilgang til nettstedet mitt. 

Håper noen av dere skjønner spørsmålet og kan hjelpe meg med å reversere prosessen.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Problemer med hjemmesiden

Hei,

Denne tråden vil bli flyttet til CMS forumet etter at jeg vet at du har lest svaret mitt her.

Hva mener du med at du skal bruke Drupal til å forbedre hjemmesiden din? Du er klar over at Drupal er et CMS som lagrer all informasjon i en database, og at det er Drupal som håndterer alle forespørsler til websiden? Drupal kan på en måte sammenliknes med en bilderamme, og innholdet er selve bildet. Man er altså avhengig av å ha Drupal på webserveren for at hjemmesiden skal vises. Det kan ikke brukes til å forbedre en eksisterende webside, man må ta alt innholdet fra en gammel webside og lage det i Drupal.

Hva mener du med at du ikke lenger har tilgang til den gamle siden? Hva skjer når du går inn på domenet?

TeachIT
TeachITs bilde
Avlogget
Ble med: 16.11.2010
Hei og takk for

Hei og takk for henvendelsen.

Målet er å bygge opp en ny og  bedre hjemmeside. Da jeg oppdaget siden deres, var jeg i nysgjerrig-på-noe-nytt modus og hadde ikke satt meg inn i hva Drupal (eller CMS generelt) er og hvordan det virker. 

Iveren tok overhånd og nå hindrer trolig Drupal tilgangen til hjemmesiden vår, www.hedemarken.steinerskolen.no 

På skjermen vises denne feilmeldingen fra NSN:

403 - Adgang forbudt! Du har ikke tilgang til å aksessere etterspurte mappe. Sjekk at mappen er lesbar, og at det er opprettet ett indeksdokument. 

Dette skjedde etter at jeg endret default.settings.php og .htaccess. Da jeg oppdaget problemet, endret jeg innstillingene i de nevnte filene tilbake til utgangspunktet, men problemet er der fortsatt. Legger ved kopi av filene slik de ser ut akkurat nå.

Ny oppdagelse:

Jeg får tilgang til alle undersidene, mens hovedsiden http://hedemarken.steinerskolen.no er blokkert.

VedleggStørrelse
settingsphpCopy.doc 45.5 KB
htaccessCopy.doc 37 KB

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.