Min hjemmeside – Arlee Productions

Sting
Stings bilde
Avlogget
Ble med: 11.01.2010

Hei!

Nå er jeg kommet litt i gang med min hjemmeide, som finnes her.

Vet at utviklingspotensialet er stort, men tar gjerne imot litt konstruktiv kritikk allikevel!

Hjemmeside: www.arleeproductions.org

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Excel og konstruktive tilbakemeldinger på ARLee Productions

Hei, veldig bra utgangspunkt du har her, Sting. (Ser nå assosiasjonen mellom brukernavnet ditt her og bakgrunnen din innenfor musikk (eller tar jeg feil?:))

Guider i Excel

Veldig moro at du driver med Excel, og smått har begynt å lage en ressurs om det. Det kan både små og store dra nytte av. :) Ante konturene av at dette ville være et tema på nettsiden din pga profilbildet ditt. Selv bruker jeg Open Office, men det er mange fellestrekk mellom MS Office og Open Office. Sistnevnte er jo open source da, og det har norsk ordliste og GUI, om man trenger det.

Kom i sin tid over et ganske utrolig norsk regnskapssystem basert på excel, vet ikke om du har sett det, men det var et ganske intrikat system. Utvikleren er vissnok revisor, og mener dette skal være mulig å bruke for små og store bedrifter. Har du sett på det? Jeg ga det en sjanse og prøvde det over et par dager, men må innrømme at det ble litt for "lappeteppe" for meg.

Det er ikke en idé å lage noen videoguider i Excel da? Finner jo mange gode videohostingtjenester, YouTube og Vimeo er bra, sistnevnte er kanskje hakket bedre for embedding på egne hjemmesider.

Webdesign og funksjonalitet

Themet du har valgt synes jeg ser veldig bra ut, og det passer godt til det tekniske innholdet. Du bør kanskje bytte ut faviconet til noe litt mer målrettet? Favicon er ikonet som vises ved adressefeltet i nettleseren, og når noen legger websiden i favoritter.

Og så legger jeg merke til én ting, og det er at du ikke hoster bildene dine selv. Hvorfor ikke? F.eks. i guiden om SUMMERHVIS-funksjonen i Excel, er alle bildene dine hostet hos "livefilestore". Dette gjør websiden din sårbar, fordi du ikke har kontroll over hvorvidt de fortsetter hostingtjenesten i fremtiden. Skulle de legge opp sitter du tilbake med guider uten bilder.

Dette er så plagsomt, at når folk legger inn bilder i forumet her fra andres sider, så hender det jeg går inn og redigerer innleggene deres for å laste opp bildene til serveren Hjemmeside.org ligger på.

Du lærer jo hvordan man gjør dette i WYSIWYG-editor videoguiden, som du tydeligvis har brukt ut fra en av postene på siden din (tusen hjertlig takk for linken, men fjern gjerne www, da hjemmeside.org er uten www foran :).

For et enda bedre forum, kan det være en idé å sjekke ut advanced forum module, bruker den her.

Brukervennlig linking

Hvis du vil ha et ekstremt nyttig og viktig tips, se nærmere på hvordan du linker. Her er en utmerket guide om hvordan man lager brukervennlige og søkemotoroptimaliserte linker.

Poenget er at title-taggen bør inneholde det samme som title taggen på siden man linker til, og at ankerteksten er relevant for innholdet. Da hjelper du nettstedet du linker til med å dukke opp i søkemotorene på de ordene du linker med. (Disse tingene kan du sette i WYSIWYG-editoren din).

Dette gjelder forøvrig linker til websiden din; i denne tråden linker du nå med ankerteksten "her", bytt heller ut denne med ord som er relevant for innholdet på hjemmesiden din. :)

Gleder meg til å se fortsettelsen på prosjektet ditt!

Sting
Stings bilde
Avlogget
Ble med: 11.01.2010
www.arleeproductions.org

God dag!

Ville bare gi livstegn og si at jeg følger med, selv om jeg har vært litt taus en stund... Takker for alle konstruktive tilbakemeldinger, som jeg skal ta med meg i det videre arbeidet!

Hjemmeside: www.arleeproductions.org

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Hyggelig å høre fra deg igjen

Det er hyggelig å se du er tilbake, du var nesten blitt tause Birgitte :) Har du fått skikkelig blod på tann nå du også eller? ThomasK er helt igang. Han redisigner støtt og forbedrer prosjektet sitt kontinuerlig. Han skulle egentlig være ferdig med prosjektet sitt til nyttår mener jeg å huske, men det ser nesten ut til at han har fått en ny lidenskap oppi alt dette. Mannen sprudler over av idéer, hehe.

PS: Har forøvrig svart deg i den andre tråden (der du klaget på bug), gidder du å ta en titt på den?

ThomasK
ThomasKs bilde
Avlogget
Donator
Ble med: 30.12.2009
stemmer korrekt det du sier

stemmer korrekt det du sier der Hjemmeside. Alt for mange idéer kansje? hehee... Gøy er det nå hvertfall

med hilsen
Thomas Kile

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.