Hjemmeside kommer ikke på domene

Selvikvåg
Selvikvågs bilde
Avlogget
Ble med: 07.01.2010

Jeg bruker Bluehost som webhotel. Dersom jeg skiver inn domenet mitt, så kommer jeg først til følgende side:

Index of /    * 400.shtml    * 401.shtml    * 403.shtml    * 404.shtml    * 500.php    * 500.shtml    * cgi-bin/    * petter/

Jeg må så trykke på "petter" for å komme inn på drupal og hjemmesiden min. Vet noen hvorfor jeg ikke komme direkte inn på hovedsiden? Tusen takk, det var alt. Nå skal jeg ikke mase mer :)

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Hjemmesiden ligger i en underkatalog av webroten

Grunnen til at du ser indeksen av roten, er fordi du har lagt inn CMSet i en subdir av roten. La meg forklare:

På webhotellet hos BlueHost har du en rotkatalog, i denne kan du legge filer og kataloger du ønsker skal være tilgjengelig fra domene.com.

Det du har gjort her, er å legge Drupal i en underkatalog av roten. I ditt tilfelle heter denne underkatalogen "petter", og det er grunnen til at du må gå inn på domene.com/petter/ for å se hjemmesiden din.

Flytt samtlige filer som tilhører Drupal ut av katalogen "petter" (den skal være helt tom), slik at de ligger utenfor (altså sammen med katalogen "petter"). Du vil da se hjemmesiden din ved å gå direkte til domene.com

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.