Min hjemmeside- tips?

Anonym
Anonyms bilde

Hei!

Jeg kunne absolutt ingenting om hjemmeside da jeg begynte. Har nå hvertfall litt kjenskap til hvilke muligheter som finnes og så og si alt har jeg lært av denne siden. Må bare få takke for en fantastisk ressurs, uten denne hadde jeg laget hjemmeside på 123hjemmeside sine sider. Men jeg har hvertfall kommet i gang med noe litt mer proft nå, er ikke ferdig enda, men vil gjerne ha konstruktiv kritikk nå slik at jeg kan fikse på ting før jeg begynner å bruke siden aktivt. Hensikten med siden er å presentere meg selv som en lovende og seriøs idrettsutøver slik at jeg skal bli et gunstig sponsorobjekt. Tips til siden hadde vært knall og dersom noen vet noe om hva/hvor jeg bør gjøre for å finne sponsorer takker jeg for tips om dette også:)

Hjemmesiden min er hvertfall: http://www.hallvardbjorkelund.com

Tim
Tims bilde
Avlogget
Ble med: 15.01.2010
Hei Veldig flott side. Like

Hei Veldig flott side. Liker ikke hvordan kodene er satt opp etc. Uansett skal opp klokka 05.30 i mårra så får ta en liten kort ting om hva jeg mener burde gjøre for at opplevelsen til de besøkene skal bli bedre.

Generelt:

- Få inn forside som en egen link i topp menyen( altså siste 5 nyheter f.eks i tilegg til arkiv eller arkiv som underkategori)

- Bruk stor bokstav i starten av hver lenke (topp menyen)

- Fargekombinasjonene på tekstene burde passe bedre sammen

Inne på Les mer på forsiden

På teksten i dette dokumentet ved siden av bilde burde du benytte deg av padding. Skrift helt intill bilder ser ikke så bra ut mye bedre om den flyttes noen piksler.

Tim @ Gambinomafia

Hallvard
Anonyms bilde
Hei! Takk for tips! Jeg også

Hei!

Takk for tips! Jeg også ønsker å ha stor bokstav i sarten av hver lenke i toppmenyen, men det funker ikke:s Jeg har skrevet navnene med stor bokstav foran, men når jeg oppretter dem vises de bare med liten bokstav. Så jeg vet ikke hvordan jeg fikser det problemet. Hvis noen vet dette seter jeg stor pris på hjelp. Av en eller annen grunn kom bildet helt inntill teksten i den første artikkelen. Vet ikke hvorfor det ble sånn:S har lagt inn ramme rundt bildet, men skjer ikke noe. Jeg er helt amatør når det gjelder data, så beklager min håpløshet ang. slike ting som sikekrt er veldig enkelt å fikse:P

Tim
Tims bilde
Avlogget
Ble med: 15.01.2010
Blir svimmel av å se i HTML

Blir svimmel av å se i HTML dokumente ditt samt. CSS dokumentene. 14 CSS filer xD Det holder med en xD Om du ikke har noen for sider som skal ha unikt design eller veldig gamle nettlesere. Om jeg tør spørre hva bruker du for og designe/utvikle nettsiden din. Det er faktisk en større oppgave og lete seg frem til feilene en det er å lage n ny side nesten. Utrolig uoverisktig. Så tror ikke jeg skal prøve sette meg inn i dette her kodemessig. Beklager

Tim @ Gambinomafia

Anonym
Anonyms bilde
Altså jeg har ikke gjort noe

Altså jeg har ikke gjort noe som helst html programmering:P har bare installert drupal og Acquia Slate themet og begynt å sette opp siden derfra. Jeg har rett og slett ikke tid og krefter til å lære meg nok programmering til å gå løs på egenhånd:s

Anonym
Anonyms bilde
Men bare for å si det,

Men bare for å si det, egentlgi bryr jeg meg lite om hva som er å finne i kodene. Jeg ønsker bare at siden skal se bra ut designmessig og at den skal fungere fint til mitt bruk. Det gjør ikke så mye om man ser at programmeringen er amatørmessig, det viktige er at siden ser noenlunde proff ut. Må huske at formålet med siden er å promotere meg som idrettsutøver for sponsorer. :)

goran298
goran298s bilde
Avlogget
BidragsyterDonator
Ble med: 31.03.2010
Flott side

Hei.

Liker siden din veldig godt. Det jeg ville ha vurdert en endring på er: 

• Topbildet, jeg mener det blir for stort og tar mye av plassen på siden. Dette vil altid være en smakssak så ikke endre den dersom du har mange positive tilbakemeldinger om dette. Bildet tok lang tid for meg og laste... så test det ut på flere pc'er og med ulik hastighet på nettilgangen slik at du er sikker på det laster raskt.
  • Sponsorer... Her ville jeg nok satt av plass til dem både i toppen av siden og i bunnen. Kanskje burde du vurdere noen plasser på sidene eller i artiklene dine slik at dem får mere "for pengene"
  • Ene bildet ditt på siden, tror jeg at du kanskje har hentet fra nettet en plass... Vet ikke om det stemmer, men om det gjør så ville jeg vært svært forsiktig med å bruke det på dine side, ta heller egne bilder som du legger til dine artikler. Da slipper du problemer med copyright og slike ting.
  • Kontakt siden din... der og har du samme problem som forsiden, et bilde som tar utrolig lang tid å laste.
  • Video, der bør du vurdere å ha en av disse modulene til drupal slik at du får videoene på samme side som din egen og ikke får et nytt vindu/fane til youtube, men igjen smak og behag.

Håper dette var noe til hjelp.

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.