Hva koster webside til bedrift

Anonym
Anonyms bilde

Jeg lurer på hva en webside til bedrift vil koste. Det skal være en enkel informasjonsside om firmaet, hvem som jobber der og hva vi tilbyr. Andre ting som er viktig på hjemmesiden er et kontaktskjema og info om andre kontaktopplysninger samt et kart som viser hvor bedriften holder til.

Det er også viktig at websiden blir enkel å oppdatere og vedlikeholde i ettertid, helst uten hjelp fra de som lager den. Hva slags pris vil en nettside som dette ligge på?

goran298
goran298s bilde
Avlogget
BidragsyterDonator
Ble med: 31.03.2010
Hva koster webside til bedrift

Hei.

Om du tenker på et webhotell, altså en plass å ha nettsiden på så koster dette alt fra rundt 10 kr og oppover.

Men tenker du på at noen lager nettstedet for deg så vil det varriere stort.

Du kan få enkelte bedrifter til å sette opp siden for deg med gratis systemer som wordpress eller drupal fra 1000-1500 og oppover.

Skal dem derimot lage hele nettstedet med sitt eget eller spesial tilpasset system snakker vi fort om 10-15 tusen og oppover.

Når dette er sakt så er det flere og flere som går over til å ta en pris pr. mnd. Disse prisene varierer også stort, alt fra 100 og oppover der det jeg har sett rundt om kring på nett.

Så her må du rett og slett søke rundt om på nett og skaffe deg en oversikt hva dette vil koste. Det som er viktig er at  før du inngår en avtale med et firma om dette er at du er sikker på at det ikke kommer masse ting i tillegg og at du får full kontroll i ettertid på nettstedet.

Skal jeg anbefale noe så oppretter du et dommene hos f.eks. http://www.proisp.no, som jeg selv bruker og er godt fornøyd med, dette vil koste deg ca 10,- pr. mnd. for den miste løsningen dems. Der etter så kontakter du potensielle levrandører som setter/lager nettsider og forteller dem at du har ditt eget domene og at du ønsker et nettsted med de spesifikasjonene du nevner. Dersom dem vil at du skal flytte dette webhotellet til dems løsning, så bør du svare at det ikke er aktuelt for deg.

Det er mange i denne bransjen som både er useriøse, men også har svak økonomi. Av denne grunnen bør du velge ut de levrandørene som kan og vil sette og nettsiden etter dine ønsker på ditt domene.

Håper dette var svar på dine spørsmål smil skrik ut dersom noe var uklart så skal jeg prøve på nytt.

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.