Hvordan få HTML editor på ditt Drupal nettsted

stones
stoness bilde
Avlogget
Ble med: 09.02.2010

Hei, eg følger videoene dine slavisk men av og til får eg opp røde bokser (som du ikke får) :)

Når eg skal installere FCKeditor men, når eg gå inn i wysiwyg vinduet kommer dette opp:

Wysiwyg

warning: Parameter 1 to theme_wysiwyg_profile_overview() expected to be a reference, value given in /customers/xxxxxxxx.com/xxxxxxxx.com/httpd.www/includes/theme.inc on line 617.

Hva har eg gjort galt nå?

Mvh

Steinar

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Mistanker om at theme registry ikke er oppdatert

Bruker du et annet theme enn det som kommer med Drupal? I såfall kan dette komme av at registeret ikke er oppdatert for WYSIWYG-editoren enda. Her er tre forslag. For hvert forslag du prøver, se om problemet er vedvarende.

1. Gå til Administrer » Ytelse og klikk "Tøm mellomlagrede data".
    Direkte URL: domene.com/admin/settings/performance
  2. Gå til » Administrer » Oppbygging
    Direkte URL: domene.com/admin/build/themes

Herfra skal du aktivere et annet theme samt. sette det til default. Du kan fortsette å ha det themet du eventuelt har byttet til som default.

3. Gå til themet ditt i mappen sites/all/themes/[ditt-theme]
    Her finner du en fil som heter template.php, i den skal du legge inn følgende PHP-kode.
    drupal_rebuild_theme_registry();
    Når du har gjort dette, laster du et par sider på nettstedet ditt. Gå så tilbake og fjern PHP-koden.

Si ifra hva som fikset problemet, eller om det ikke fungerte. Dette vil hjelpe andre som havner i din situasjon senere.

stones
stoness bilde
Avlogget
std. theme

Eg er ikke kommet lengre enn at eg fortsatt kjører std. theme. 

Nå har eg prøvd alle punktene dine, uten å lykkes. Samt lastet opp andre themes, få å teste uten å lykkes med det heller! :( (disse themes er nå slettet igjen)

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
PHP 5.3 og problemer med WYSIWYG

Ok, vet du hvilken versjon av PHP som kjøres på webhotellet ditt?

Det er vissnok kludd mellom PHP versjon 5.3 og siste versjon av WYSIWYG for 6.x-2.0 - Det er anbefalt at du bruker WYSIWYG 6.x-2.x-dev inntil de anbefalte releasene er fikset.

Gå inn i modules, [domene.com/admin/build/modules] deaktiver WYSIWYG. Lagre innstillingene.

Sjekk om noe skal avinstalleres under [domene.com/admin/build/modules/uninstall]

Installer den releasen jeg linket til øverst. Si ifra om det funket er du grei.

stones
stoness bilde
Avlogget
deaktiver WYSIWYG

WYSIWYG kan ikke deaktiveres. (feltet er gråt)

Eg var inne på noe som het phpMyAdmin:

phpMyAdmin - 2.9.2

MySQL klientversjon: 5.0.32

Vist det sier deg noe?

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Sjekke versjon av PHP

Nei, det der er ikke versjonen på PHP, men på phpMyAdmin (databaseadministrasjonsverktøy) og MySQL (databasetjener). For å finne ut hvilken versjon av PHP som kjøres kan du gjøre følgende:

Opprett et dokument som heter "informasjon.php", i det dokumentet putter du følgende:

<?php
phpinfo
();
?>

Last det opp på webhotellet ditt, og gå til domene.com/informasjon.php

Du vil da få opp masse informasjon om hvordan PHP er konfigurert, inkludert hvilken versjon hosten din kjører.

Hvis du bruker webhotell fra one, så kan jeg meddele at de nylig oppgraderte til PHP 5.3, mulig det ikke gjaldt alle kundene, men jeg fikk epost med beskjed om det. Sjekk ved hjelp av det jeg sa ovenfor.

stones
stoness bilde
Avlogget
one

Eg bruker webhotall fra one, så da har nok eg sikkert PHP 5.3

Men hvordan klarer eg å deaktivere WYSIWYG når feltet er gråt.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Slik avinstallerer du WYSIWYG

Jepp, da har du nok PHP 5.3, ja. Du deaktiverer WYSIWYG ved å først deaktivere alle moduler som er avhengig av WYSIWYG-modulen.

Hvis du fulgte videoen må du deaktivere "IMCE Wysiwyg API bridge" først, så vil feltet for WYSIWYG slutte å være grått. Du kan deretter deaktivere det. Husk å avinstallere etterpå (slik jeg viste til ovenfor).

stones
stoness bilde
Avlogget
Fikset

Se der ja, da er eg klar for å gå videre i min opplæring av å lage hjemme side.

Eg må bare takke deg igjen... hva skulle vi gjort uten deg! :)

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.