Hvordan få HTML editor på ditt Drupal nettsted

Olee
Olees bilde
Avlogget
Ble med: 07.01.2012

Hei.

Jeg kjører nå videoen om Hvordan få HTML editor på ditt Drupal nettsted og har kommet til å gå inn på min nettside under moduler og finne det der, men der er det ikke, kan det være fordi jeg har bbcode lastet ned fra før eller hva kan være feil?

Mvh Olee

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Opplasted

Det skal være uten betydning. Er du sikker på at du har lastet opp modulen(e) via FTP da?

Olee
Olees bilde
Avlogget
Ja, jeg har kopiert/flyttet

Ja, jeg har kopiert/flyttet dem over og bruker FileZilla. Har det noe med at Cron-vedlikeholdsoppgaver ikke har blitt kjørt (som lyser mot meg hver gang jeg er inne på siden), ikke at jeg har så mye greie på denne funksjonen og som jeg hadde tenkt å sette meg inn i det sendere :).

Jeg ser nå at jeg har en feilmelding på FileZilla som lyder: Feil. Koblet fra serveren: ECONNABORTED-connection aborted, men det skjer etter en stund.

Mvh Olee

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Cron og moduler

Ok, nei du skal ikke måtte kjøre Cron før du installerer dette, men det skader nok ikke å prøve. Det er bare å kjøre det manuelt ved å gå på domene.no/cron.php mens du er innlogget med brukerkontoen du oppdaterte da du installerte CMS.

Det kan tyde på at du har blitt koblet av serveren pga inaktivitet, ja. Prøv å laste opp modulene på nytt, overføring av filer kan gå galt. Se også nøye gjennom modulene, og at du har lagt dem på riktig plass (katalogen sites/all/modules).

Olee
Olees bilde
Avlogget
Ok, begynte å tenke på

Ok, begynte å tenke på at kanskje det blir problemer når det er 2 mapper som heter modules på samme plass?

Mvh Olee

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Absolutt, og to kataloger kan

Absolutt, og to kataloger kan ikke hete det samme og ligge på samme plass, så da må det være en skrivefeil i navnet på den ene katalogen. :)

Olee
Olees bilde
Avlogget
Hmm, nå sitter jeg fast ja..

Hmm, nå sitter jeg fast ja.. Jeg har forandret navnet og lastet filene på nytt men jeg finner ikke IMCE under moduler..

Jeg har også kjørt Cron manuelt og nå får jeg ikke denne varsleren at Cron ikke har blitt kjørt..

Man går vel direkte til min hjemmeside-administrer-moduler etter at jeg har ført over filene i FileZilla?

Kanskje jeg skal slette filene jeg har lastet ned og starte på nytt?

Mvh Olee

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Cron, katalog for moduler og FTP

At du har kjørt cron skal ikke ha noe å si.

Moduler du har lastet opp skal umiddelbart være tilgjengelig under "Administrer / moduler" etter at de er lastet opp via FTP (FileZilla).

Hvor er det du legger modulene du laster ned? Skriv hele filbanen, f.eks. sites/all/modules - se til at katalogen heter "modules".

Olee
Olees bilde
Avlogget
Ok.Jeg legger dem under:

Ok.

Jeg legger dem under: Sites/all/modulers.   Jeg skrev modulers ettersom jeg har en mappe modules fra før på samme plass, men kanskje jeg skal forandre denne eller slette den da det er mappen som inneholder bbcode som jeg har lastet ned før?

Kanskje det må være helt riktig skrevet modules

Yes:) Forandret navnet på mappen som jeg hadde fra før og skrev inn modules på det jeg holder på med nå, da ble det ok:) håper det ikke blir tull for Bdcode for det var den mappen jeg forandret navnet på..

Bdcode forsvant men det gjør vel ingen ting nå som jeg har det nye......

Mvh Olee

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Flytt moduler og slett

Katalogen må hete "modules". Du må flytte alle modulene du har i "modulerS" over i den andre katalogen. Hvis ikke vil de ikke være synlige. Dernest sletter du den tomme katalogen "modulerS".

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.