Hvordan Installere PHP-Nuke?

Zindi_MiN
Zindi_MiNs bilde
Avlogget
Ble med: 31.12.2009

Hei.. Er det noen som kan hjelpe meg? Hvordan Installere PHP-Nuke?  her links phpnuke.org

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Hvor langt har du kommet med phpnuke?

Hvor langt har du kommet med phpnuke? Har du lastet det ned og lastet det opp på webhotellet med FTP? Klarer du å logge på webhotellet ditt med FTP? Har du webhotell, hvem har du webhotell fra?

Som jeg har sagt til deg før, så må du bruke litt mer tid på å forklare hva problemet ditt er. Skal jeg gidde å hjelpe deg, så er det et minimum at du gidder å spørre skikkelig.

Zindi_MiN
Zindi_MiNs bilde
Avlogget
Ble med: 31.12.2009
phpnuke

phpnuke kommer ikke på net siden min..  må eg skrive folder naven for kommer opp.. 

www.eksempel.com ((((kommer ikk opp)

www.eksempel.com/html (( kommer opp))) oki 

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Legg phpnuke i webrooten

Se der, ja! :) Da er det litt enklere å hjelpe deg. Hvis jeg har forstått deg helt riktig nå, så er det slik:

1. Du har allerede installert phpnuke
  2. Når du går til domene.com så får du ikke opp websiden
  3. Når du går til domene.com/html/ så kommer hjemmesiden din

Hvis dette er tilfellet, så er det fordi du har installert phpnuke i en underkatalog av webrooten din. Jeg vet ikke hvor du har webhotell, så jeg er usikker på hva webrooten din heter.

Men hvis du logger på med FTP til webhotellet ditt og leter etter filene som hører til phpnuke, så vil du se at de høyst sannsynlig ligger i en katalog som heter "html". Flytt dem ett hakk opp fra katalogen "html".

Evt. kan du fortelle meg hvor du har webhotell, da kanskje jeg vet hva webrooten din heter. Det er vanlig at den heter "public_html" el.l.

Det er i alle fall slik at filene som hører til phpnuke skal ligge i webrooten din for at du skal komme inn på den ved å gå til domene.com

Det kan hende du får noen feil ved å flytte phpnuke fra katalogen "html" til webrooten din, i såfall ville jeg avinstallert det og installert på nytt igjen, da i webrooten.

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.