Hvordan lager man reklamebannere?

ga
gas bilde
Avlogget
Ble med: 03.11.2011

Jeg skal lage en hjemmeside der det skal være reklamebannere. Det skal være en banner på toppen - som er den samme, uansett om man blar. Kan gjerne være rullerende, dersom det blir god respons.

I tillegg vil jeg ha et banner fra topp og ned på høyre side - denne skal skifte fra oppslag til oppslag fordi annonsene vil bli temarelaterte.

Hvoran legger man inn disse reklamebannerne  - og kan man f.eks kjøpe en template og legge til dette etterpå?

Jeg har ikke gjort dette før og er helt blank.

På forhånd takk for tips og svar!

goran298
goran298s bilde
Avlogget
BidragsyterDonator
Ble med: 31.03.2010
reklamebanner

Hei :)

Siden du sier du er helt blank så regner jeg med at du da ikke bygger opp siden helt fra bunnen av med koding sånn som php, javascript osv....

Dersom du forsøker på dette anbefaler jeg til å gå over til et CMS-system slik som Drupal.

Skal du gjøre dette med Drupal så har du en rekke "Moduler" (tror det heter det i Drupal) som du kan bygge ut siden med. 

Drupal er etter mitt syn, noe av det enkleste du kan komme borti som nybegynner. Du finner det her: drupal.org her anbefaler jeg deg slik det er blitt nevnt tidligere på denne siden at du bruker Drupal 6 og ikke Drupal 7.

Dersom du bygger opp siden med egen kode, så kan du gå inn på http://www.hotscripts.com/ her finner du en del ferdige script for dette formålet. Men og her kommer det store men'et dette er ikke anbefalt å gjøre.

Skal du derimot bare lage en reklamebanner for et eller flere produkt selv kan du gjøre dette med bruk av Flash og/eller Photoshop.

Ja, du kan bruke gratis template eller kjøpe et og sette dette inn, både om du bygger opp siden helt fra bunnen av selv eller om du velger et CMS-system.

Spørsmålet blir egnetlig hva du er ute etter, et script som kan "kjøre" reklamebannerene eller lage konkrete bannere?

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.