Hvordan sette opp en Database og webserver lokalt på en skole?

Anonym
Anonyms bilde

Hei! Er elev på vidregående skole(vg2) og har fått oppgave i prosjekt til fordypning om og lage en database over allt utstyr skolen har, PC, Tastatur, Mus Prosjektorer osv...

Det jeg plages med er hvordan få alt dette til og henge sammen, har vert borti mysql før men ikke så mye derfor trenger jeg litt hjelp.

Ideen er og lage det enkelt som mulig

altså i databasen skal det være 1 kolonne (database) for hver komponent jeg skal ha med

ex: Stasjonære PCer eller Mus

Database 1: Mus

Database 2: Tastatur

Database 3: Skjermer

Database 4: Kabler (sata, esata, usb, power supply osv)

Database 4: Prosjektorer

Database 5: Skrivere (Hvordan type skrivere, Hvilke rom de står på, Hvilken IP de har)

Database 6: Headset, Lydkabler, Musikk System (data høytalere)

Database 7: Harddisker, Skjermkort, Lydkort osv..

Database 8: Rutere, Switcher, Servere, Modemer osv

Database 9:  Exstra utstyr som ikke går inn i de nevnte katogoriene over

Nå kommer egentlig det store spørsmålet.

jeg planlegger og kjøre dette på en scussy server som skal stå og kjøre så og si heile året rundt.

Skolen har Domene, ftp, dns server og de klart så den biten regner jeg med er OK så fremst det ikke er noe jeg må gjøre for og tilate at systemansvarlig kan logge seg inn i (ex, SQLYOG) Trykke på den databasen han skal til (ex, Prosjektorer) for og så få opp en liste der det vil stå navne på Prosjektorern - Artikkel nr (som forhåpentligvis blir arrangert etter 1. 2, 3 osv avhengig av hvilke database som ligger først.) Hvilket rom den står på)

men så skal han også ha mulighet for og kunne gå inn på en HTML side aka dns adresse, Der skal han kunne logge inn med ett eget bruker navn og passord, når han er logget inn så er poenget at han skal ha en liste over de databasene som er laget (se ovenfor) og kunne klikke på ex Prosjektor databasen, derfra skal han kunne så hver prosjektor som skolen har, hvilket rom de står på osv. men han skal ikke kunne endre noe der, bare lese og se hvor dem er. itillegg skal det kunne stå om f,eks en kabel eller et headset er blitt lånt ut, Hvem av, Hvor lenge, Når ble den lånt ut, og navne på vedkommene.

Trur det skal la seg gjøre, men trenger inspill fra dere experter!

mvh Maths WK

Anonym
Anonyms bilde
Glemte og føye til noe

Hei igjen, glemte og legge til noe vesentlig viktig.

Når jeg har laget databasene fra 1-9 så skal jeg lage et schema som skal være likens på alle

Navn:            Rom:             Utlånt av:                Utsendelse dato:

osv..

men for at du skal legge inn ting i DBn så skal du gå til en HMTL side der du skal få opp som jeg sa tidligere

brukernavn og passord, logge deg inn og velge den databsen du skal til f,eks MUS

når du er inne i DBn (mus) så skal du få opp en linje (kolonne) der det står

navn:            Rom:             Utlånt av:                Utsendelse dato:

Asus            123                 anonym                    1.1.10

i tilleg at du får opp hva som er inne og ute skal du kunne føye til en linje viss du får en ny MUS aka Steelseries ettellerannet. trur du skjønner hvor jeg skal..

ok det var alt jeg kommer på akkurat nå, jeg føyer bare til mere om jeg kommer på noe.

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.