Hvordan sperre hjemmesiden og ha under konstruksjon

HaukC
HaukCs bilde
Avlogget
Ble med: 03.01.2010

Jeg vil sperre adgangen og sette opp en melding om at hjemmesiden er under konstruksjon mens websiden er under utvikling. Jeg må ha tilgang til Drupal. Hvordan kan jeg gjøre dette på mitt webhotell?

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Sperre adgang til hjemmesiden

Sperre adgang mens websiden utvikles

Det er faktisk noen som har spurt hvordan man sperrer websiden for uvedkommende mens man utvikler den før (så der ser du hvor effektivt det er å bruke et forum for å hjelpe.) Du kan lese hvordan du sperrer adgang til websiden med htaccess her. Denne løsningen gir ikke en under konstruksjonsside, men er likevel meget effektiv.

Hvis du absolutt må ha en under konstrukssjonsside, så kan du opprette en katalog, feks beta, flytte samtlige filer fra rotkatalogen til denne og sperre adgang til denne i htacccess som skissert i innlegget jeg linker til ovenfor. Folk vil da ha adgang til domene.com, men ikke domene.com/beta/ (hvor websiden du utvikler ligger).

Dernest kan du opprette en index.html fil som du legger i rotkatalogen. Her kan du spesifisere at siden er under konstruksjon.

Slik vil sperring med egen utviklingskatalog fungere

Du vil da kun ha index.html i rotkatalogen på webhotellet, mens websiden du utvikler ligger i katalogen beta. Du har tilgang til domene.com/beta/, mens andre ikke har adgang. De som går inn på domene.com vil møte index.html som forteller at siden er under konstruksjon.

HaukC
HaukCs bilde
Avlogget
Ble med: 03.01.2010
Tusen takk

Flott, der tror jeg at jeg fikk det til (jeg skrev den kommandoen, og nå kommer ihverfall jeg inn!)

Tusen takk så langt!

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Kommer ikke inn

Jeg kommer ikke inn, så du har gjort det riktig. :)

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.