ikke feilmedling men, får ikke installert drupal..

katari
kataris bilde
Avlogget
Ble med: 08.07.2010

Jeg får ikke opp den installasjonsiden til drupa som vises på slutten av filmenl. Noen som umiddelbart forstår feilen min? har lagt inn endringer i settingsfil etter instruksjoner , samt "fjernet" de to linjene i ad filen. Får bare denne beskjeden :

Domenet er gjerrigsmart.com

Index of /

400.shtml
    401.shtml
    403.shtml
    404.shtml
    500.php
    500.shtml
    cgi-bin/
    default.html
    favicon.ico

Apache/2.2.15 (CentOS) mod_ssl/2.2.15 0.9.8l DAV/2 mod_auth_passthrough/2.1 FrontPage/5.0.2.2635 Server at gjerrigsmart.com Port 80

katari
kataris bilde
Avlogget
Ble med: 08.07.2010
nå får jeg opp en annen side

nå får jeg opp en annen side først, men klikke rjeg der kommer jeg til de andre feil filnene. blant filene ligger jo index fila mi, men hvorfor kommer ikke denne opp først, selv? or om jeg må gå omveier for å finne index siden hjelper det ikke å slenge på install.php på slutten av denne.

I den videoen om conText hvor man lager en idex fil får de jo også opp filen om de skriver inn domene navnet. det gjør ikke jeg.. må denne index filen ligge i samme mappe som noen spesielle andre filer? er det derfor det ikke fungerer. Nå ligger filen i en egen mappe, men alle mappene ligger inne i drupal mappen, som ligger både lokalt og "remote".

i dont get it..

flott om noen har en kommentar eller link til hjelp. står liksom veldig fast. kommer ikke noe videre før jeg får lastet opp dette. vil gjern ekomme igang med å lage selve designet/layouten!

fib
fibs bilde
Avlogget
Ble med: 17.07.2010
Samme problem her

Jeg får heller ikke opp Drupal slik som på slutten av filmen, men får i stedet opp

Index of/

• default.html
  • fib

Men kan dette være en Sql-error. Altså at dte er skrevet feil bruker og databasenavn i den linja der du skulle skrive My Sql etc. Jeg har problemer med å vite hvilke brukernavn og database.navn jeg skal bruke og har fått de underligste resultater med å forandre på den linja.

Anonym
Anonyms bilde
hmm.. jeg tenkte at det

hmm.. jeg tenkte at det kanskje var slik at jeg hadde lagt index fila i feil mappe? ettersom den public mappen inneholder det hverman som går til domenet kan se. forsøkte og lage ett duplikat av html fila og legge inni den mappen, hjalp ikke.

jeg har også tenkt med det på msql linja. har forsøkt med alle brukernavn jeg har. altså både vanlig brukernavn og passord til bluehost, brukernavn og passord med prefix foran(de vi fikk lage når vi satt opp mysql bruker og database, ja alle løsningene- ikke noe fungerer. Men også for at jeg skulle få opp selve forbinnelsen til siden min via ftp måtte jeg bruke IP adresse og ikke selve domenenavnet med ftp. foran. aner ikke om det har noe å si. funket forsåvidt ikek å putte IP adressen inni den linja...

kanskje det har noe med om vi har lokal host eller ikke? altså om hosten er på samme data om jeg skjønte det rett? jeg har bærbar pc med trådløst internett så tror ikke det blir lokalt? men jeg aner ikke. kan ikke noe om det "tekniske" bak ett slikt system. Jeg kan masse om design, men dette er jeg grønn på. merker jeg angrer på at jeg kjøpte domene nå, ettersom jeg ikke får det til å funke:(

Ole Martin
Ole Martins bilde
Avlogget
Ble med: 15.06.2010
Lenke

Hvis dere trenger litt hjelp kunne det vært fint med en lenke til filmen. Har installert noen hundre sider men har aldri sletta noe, hverken linjer i filer eller selve filer. Må legge til en fil i Defaultmappa.

Ta en titt på denne videoen

Hvor databasen ligger får dere oppgitt hos hosten, og som regel står det i instruksjonen på hjemmesiden til hosten.

Localhost = databasen ligger på samme server som installasjonen. Ikke localhost= databasen ligger på en sqlserver adskilt fra installasjonen

- gi en fisk til en person, og personen blir mett èn gang
-lær personen å fiske, og personen blir alltid mett

Anonym
Anonyms bilde
den filmen hjelper meg ikke

den filmen hjelper meg ikke da den går rett på instrallasjon av drupal, denne siden får jeg ikke opp, mest sannsynlig fordi jeg ikke får opp rett side på domenenavnet mitt. så da hjelper det lite å installere noe der kanskje, uansett har forsøkt med install.php bak, det skjer ikke noe.

problemet mitt er femdeles at jeg ikke får index fila mi frem på domenenavnet mitt, altså er det noe rart. Jeg får heller ikke dratt over alle filene på maskinen til remote slik som videoen, men når jeg åpner drupal og legger inn ftp innstillingene så legger alle filene seg der automatisk...

Anonym
Anonyms bilde
greien er at jeg har

greien er at jeg har dreamweaver hjemme, og det funker jo fett, MEN ettersom jeg ikke er så god på script, css, java mm, lurte jeg på om det da ville være enklere med drupal fordi jeg da får det berømte brukerpanelet hvor man kan gjøre en del design og funksjonsendringer ganske lett. ting jeg vil fikse er typisk, mulighet for folk og legge inn kommentarer, kontaktskjema på siden(ikke office link) Dele opp domene i ett åpent område og ett for medlemmer, -etterhvert ha forum, blog og nettsted på samme domenenavn, så det er lett og navigere hit og dit.

Ole Martin
Ole Martins bilde
Avlogget
Hvilken host?

Ok.

Hvilken host bruker du? Forstår ikke helt denne setningen: "men når jeg åpner drupal og legger inn ftp innstillingene så legger alle filene seg der automatisk..." Du laster vel opp alle filer og mapper med et ftp-program? Ta et eller to skjermbilder slik at jeg kan se hva du mener.

Hvis du legger installasjonen på rett sted og ikke får den opp er det ofte feile rettigheter (cmod) på serveren. Skjekk også at ".htaccess" kommer med. Det hender av og til at enkelte filer ikke blir med "opp" eller blir skadet under transporten.  

Anonym
Anonyms bilde
åj skrev feil , jeg mener

åj skrev feil , jeg mener selvsagt i filezilla. i videoen om drupal så drar du filer fra datamskinen og over til remote for å kopiere de over, i min filezilla legger de seg der automatisk når jeg legger inn hostinfo.

har lagt over htacess filen også(det går fint og dra over enkeltfiler.

Ole Martin
Ole Martins bilde
Avlogget
Host?

Er det på gjerrigsmart.com du jobber? Når man laster opp en index-fil skal browserne automatisk lese den og ikke liste den. Det første jeg gjør før jeg laster opp Drupal på serveren er å slette andre indexfiler eller døpe dem om. Slik ungår man å misforstå en feil. Drupals index-fil er av typen .php.

I tilfelle overnevnte domene så har du en index.htm som browseren ikke tolker rett. For å teste dette ut, forandre den til index.html eller index.php og se om det forandrer seg

Jeg har forskjellige erfaringer fra forskjellige hoster, så dette punktet er viktig for å vite hvor filene dine er og om det er rett plass. Ved komplett og riktig opplasting skal installasjonen komme fra. Hvis ikke er det nok en feil på serveren og ikke i drupals filstruktur.

Trenger mer detaljert info for å kunne hjepe deg videre.  

Anonym
Anonyms bilde
ok, skal sjekke det med

ok, skal sjekke det med filen, er gjerrigsmart ja. kommer tilbake med mer info omd et ikke endrer seg:)

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.