Index.html

Anonym
Anonyms bilde

Hei

Spørsmål om Dreamweaver;

Jeg vet at jeg må opprette nen ny side med et navn som vises på skjermen hos de som besøker siden, men denne siden bør lagres som index.html. Dersom jeg bruker en ferdig template, kan da denne filen bare legges til de andre filene?

Øystein

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
indexfiler

Hei sitter på bussen nå og laptopen er for stor for disse trange setene, for jeg er tynn! Sitter som Quasimodo her, så vanskelig å skrive. Svaret blir derfor rimelig kort.

Filen trenger nødvendigvis ikke hete index. Dette er en instilling på webserveren. Hvis du ikke har et dokument som heter index.html, .php el.l så vil man gjerne se en oversikt over filene som ligger i rotkatalogen. Det som skjer når man har ei indexfil er at denne prioriteres først.

Hvis du skal bruke et template og legger inn en tom index-fil, så vil man kun se en hvit side når man går inn på domenet ditt. Hvis templatet ditt ikke har en indexfil, så kan du omdefinere hva indexfilen skal hete. Dette gjøres i .htaccess

Du kan jo også prøve å gi hovedfilen i templatet navnet index.html. Jeg aner ikke hvordan ditt template er bygget opp, så jeg kan ikke uttale meg om hvorvidt det vil påvirke templatet. Prøv og se, hvis ikke;

legg til

DirectoryIndex din-indexfil.html

i .htaccess pg legg .htaccess i webrooten. Det vil gjøre at det er "din indexfil.html" som prioriteres først.

Ble visst langt svar likevel dette, nå trenger jeg fysioterapaut!

Anonym
Anonyms bilde
 Takk for raskt svar.Jeg

Takk for raskt svar.

Jeg hadde sikkert lært mere og på en smartere måte, dersom jeg lager en side fra begynnelsen, men sånn er det når man er utolmodig!!

Håper du kan strekke ut nå, eller så får du lempe ut tante Olga som sitter i nabosetet!

Ø.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Tusen takk, Øyvind

Hei igjen, og god kveld.

Ja, hehe. Jeg valgte å bruke konkurrenten som buss, fordi de tilbyr internett på bussen. Hadde håpet å få gjort en hel masse mens jeg satt der, men utstyret mitt er visst for stort. Datautstyret! :D

Heldigvis hadde jeg med meg ei bok om litt interessant, så det ble til at jeg leste litt i den i steden. :)

Og du, tusen hjertlig takk for donasjonen!!! Ble veldig glad for den, og har gitt brukerkontoen du ikke logger inn på ei stjerne. :)

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.