Inspirasjon til de som skal lage logo

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008

Akkurat nå sitter jeg og arbeider med en ny logo, og tenkte det var kjekt med litt inspirasjon. Da kom jeg over denne inspirerende websiden med mange flotte og insprierende logoer.

Det er en egen kunst å lage logo, selv synes jeg logoen er ett av de viktigste elementene med enhver webside eller bedrift, noe som kanskje kan høres rart ut, tatt i betraktning den lite innovative logoen her på Hjemmeside :)

Jeg har dog fått med meg at logoen bør være i tråd med hva firmaet leverer, og hva bedriften "står for". Dette er tydelig fra galleriet med logoer ovenfor.

Vil man kommunisere at man er innovativ, så må logoen se inovativ ut, vil man virke seriøs, så må logoen ha noe som vitner om dette. Hele idéen er å inkorporere adjektiver som beskriver hva firmaet eller websiden er: "innovativ", "seriøs", "snill", "profesjonell" osv.

En logo bør også vekke de "riktige" følelsene i målgruppen man henvender seg til.

Se bare her på disse logoene, de sier med én gang noe om hva de vil kommunisere.

Fine logoer til inspirasjon

(Klikk på logoene for å komme til Logo Faves, hvor du finner flere logoer.

Illusion logo

Illusion logo

En kreativ og flott logo som både sier og ser ut som en illusjon, fantastisk smart.

Anti Social logo

Anti social network logo

En utrolig tøff logo som virkelig har illustrert hva det vil si å være antisosial. Haha, smart!

Infinity Crime Studio logo

Infinity Crime Studio

En utrolig kul logo. Tydelige assosiasjoner mellom "aggressiv", "uendelig (liggende åttetall)" og "kriminalitet". Her har man virkelig illustrert hva logoen sier!

De "aggressive øynene" minner meg om en av de onde medlemmene i B-gjengen fra Donald, hehe.

Gulp logo

Gulp Logo

Megastilig, tøft at de har fått u-en til å ligne en åpen kjeft med drøvel!

Dine inspirasjonstips til logo

Har du noen inspirerende tips til folk som skal lage logo?

Etter å ha sett alle disse flotte logoene, er det tydelig at dette er noe som krever god planlegging og en gjennomtenkt strategi for valg av farger og illustrasjoner.

Kan du si noe mer om hva man bør tenke på, og har du noen favorittlogoer? Kanskje du har laget en logo du er veldig stolt av selv? Vis eller fortell her, jeg vet jeg trenger mer kunnskap om emnet!

goran298
goran298s bilde
Avlogget
BidragsyterDonator
Ble med: 31.03.2010

Når jeg først er våken på denne tiden av døgnet og egnetlig skulle ha drive med ActionScript så kan jeg jo hive meg på er med noen linker smil

http://www.w3blend.com/category/graphics/logos/

og siden jeg har skrive en kort guide om HTML5 og CSS3 så må jo denne være med: glis

http://www.marcofolio.net/css/recreating_the_ibm_lotusphere_logo_in_css3.html

her er ei sammleside på diverse artikler om design av logo:

http://www.1stwebdesigner.com/inspiration/50-concept-completion-logo/

Anonym
Anonyms bilde

Fine logo eksempler. Det at en logo er en av de viktigste tingene med en bedrift er ikke riktig. Man kan ikke selge noe som helst med en logo alene, det er hva man har markedsføring til. Men den skaper heller et "image" av hva man står for, som jo er relativt viktig.

Hjemmeside
Hjemmesides bilde
Avlogget
Bidragsyter
Ble med: 17.06.2008
Logo

All den tid vi er inne på flisespikkeri her, jeg skrev: «... selv synes jeg logoen er ett av de viktigste elementene med enhver webside eller bedrift.». Jeg uttrykker en subjektiv mening om hva jeg synes er viktig, og jeg gir ikke uttrykk for at dette er en universal sannhet som gjør at en fin logo gjør websiden eller bedriften lønnsom. Dette bør jo egentlig si seg selv, så jeg skjønner ikke helt poenget med å kommentere det.

Svar på forumemnet

(If you're a human, don't change the following field)
Your first name.
Innholdet i dette feltet blir holdt privat og vil ikke bli vist offentlig.